Lugis H9

Jag har som bekant försökt få svar från Zanotti om matchningen på H9 i Lugi. Och jag har faktiskt fått svar från Johan. Det hedrar honom. Men han ville inte förklara hur han och laget resonerar. Och det hedrar också honom. Han ska naturligtvis inte hänga ut spelare i laget.

Men att Lugi har problem på positionen är tydligt. Igår fick Wahlström mer speltid än Söndergaard men det gick ju inte bättre för Lugi för det. Det är något som inte stämmer. Jag misstänker att Wahlström inte riktigt passar in i Lugis nya sätt att spela i anfallet, med mindre förutbestämda system och mer individuella temposkiftningar. Wahlström är kanske mer en skytt som ska sättas i lägen. Och Söndergaard saknar antagligen tillräckligt med tempo för att lyckas. Jag tror lösningen är att fortsätta att satsa på Wahlström, för eller senare så kommer han in i spelet, skulle jag tro. Under de första minuterna mot Malmö så var han riktigt duktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0