Oväntad start

Visst har herrarnas elitserie börjat rätt överraskande? Att Sävehof ligger i topp är ju ingen överraskning men att Alingsås efter fyra matcher ligger näst sist får man väl ändå beteckna som en skräll. Förlusten igår mot just Sävehof var däremot väntad. Att Drott och Ystad också ligger på undre halvan känns också överraskande.

Om inte Sävehof kroknar rejält i Champions League spelet så kommer de att rycka loss i en solklar ledning. Men därefter verkar det bli otroligt jämnt. Jag tror serien fortsätter som den har börjat med att lagen kommer att blanda vinster med förluster.

De kommande matcherna:

H43-Drott hemma. Bör bli Drott vinst. De stunder Drotts spel fungerade mot Lugi så visade man att man borde ligga i toppen även i år.

Lugi-Kristianstad. Känns helt öppet. Fortsätter Lugi sin resa uppåt i tabellen? Spelet verkar vara på uppåtgående. Men Kristianstad är ett riktigt fighter-lag, så jag är rädd att det blir en orange seger.

Ystad-Aranäs. Borde Ystad vinna. Kanske ett måste om man vill ligga i toppen i år.

Lindesberg-Guif. Blir antagligen en ny förlust för Lindesberg. Undrar när man tar sin första vinst i år?


Kommentarer
Postat av: Lundapåg

LUGI har vunnit sina två matcher på att motståndaren varit sämre, inte för att LUGI varit bättre.

Spelet fungerar fortfarande inte och Zanotti skriker och vill synas när LUGI leder, när dom ligger under så sitter han tyst vid sidlinjen.

2010-09-30 @ 09:10:31
Postat av: Lundabo

Lundapåg är kanske en avundsjuk blåing?

Sturmerfoul , du är så negativ att man undrar om du är egentligen mår bra?

2010-09-30 @ 22:26:50
Postat av: ??

haha! om motståndet är sämre...är inte lugi bättre då??

2010-10-01 @ 07:30:49
Postat av: Lundapåg

Man kan väl vinna matcher trots att man inte spelar bra? Tycker inte jag har sett någon skillnad i spelet under dom 4 matcherna jag sett. Aranäs var ju en katastrof med 0% räddningar. Drott slarvade och kom inte upp i den nivån dom ska ligga på.

Jag gillar handboll oavsett färg. Men jag tycker det är komiskt att man ropar hej och allt är bra trots att man inte övertygat spelmässigt.

2010-10-01 @ 10:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0