På rätt väg

Nog verkar Lugi vara på rätt väg. Vinst med uddamålet borta mot Drott. Det syntes visserligen att det var två lag som ännu inte riktigt fått spelet att fungera, men det kändes som om Lugi är mer på uppgång. Drott hade större problem att få spelet att flyta och slarvade betydligt mer.

Stephen Nielsen är alltid stabil i mål, men idag hade Niklas Gudmundsson övertaget. Linus Persson skötte sig bra i Lugis mål, nu när Joakim Svensson inte kunde spela. Bäst i Drott tyckte jag Magnus Persson var. Sen tycker jag att David Löfgren alltid är duktig på kanten, så också idag.

Joakim Bååk är nog den spelare som gått fram mest i Lugi jämfört med förra säsongen. Jag kan tänka mig att hans spelstil passar bra i det bygge som Zanotti och Axnér håller på med. Däremot hoppas jag fortfarande att Kim Ekdahl vill ta för sig mer. Det var när Lugi bänkade Kim i mitten av andra halvlek som Lugi gjorde det ryck som räckte till vinst. Det gladde mig också att Hallberg också är på uppåtgång. Idag var han riktigt duktig.

Några vinster till för Lugi så får jag antagligen göra en offentlig avbön. Det har jag inget emot. Det viktiga är att Lugi vinner.

Och Hammarby vann klart mot Lindesberg idag. Det förvånade mig lite grann. Nu är jag rädd att Lindesberg kommer att få det svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0