TV stjärnor

Det var kul att se handbollslaget med Wislander i spetsen vinna Fångarna på fortet. Nog sjutton kunde man ana att en hel del av teamkänslan från Bengans tid fanns kvar. Gamlingarna kan fortfarande leverera.

Men jag skrattade mest idag när jag upptäckte en gammal H43-bekantskap i ett dating-program på danska TV2. Kristian Olesen H43:s hårdföre försvarsspelare förra säsongen, mannen med långa vita knästrumpor och ett svårtyglat humör lyckades charma åtminstone en av de kvinnliga deltagarna. Den som vill se mer kan gå in på: http://programmer.tv2.dk/dagensmand/video/index.php/nodeId-33226933.html

Från dansk horisont kan jag annars rapportera att det danska landslagens självförtroende inte längre är lika starkt. Damerna har haft några jobbiga mästerskap i rad. Och herrarna är nu på väg in i ett generationsskifte och dessutom verkar laget i dagsläget vara påverkat av skador. Hans Lindberg, Anders Eggert, Mikkel Hansen och det nya stjärnskottet Nikolaj Markussen är alla mer eller mindre skadade. Kan tänka mig att Ulrik Wilbek hade önskat sig en bättre start på säsongen.

Till sist kan jag rapportera att Flensburg överraskande förlorade i hemmapremiären mot Magdeburg. Kanske har Carléns flyt upphört. Jag var faktiskt överraskad av förra säsongens lyckade resultat men nu kanske verkligheten har kommit ikapp honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0