Värdemätare

Ikväll är det dags igen för derby i Lunds Arena. Lugis herrar tar emot Ystad IF. Det blir en bra värdemätare på var laget står. Jag har ju ställt frågetecken kring båda lagens tränare. Har faktiskt väldigt svårt att se hur Ystad ska kunna utvecklas under Pelle Käll. Men jag tror ändå att Ystad vinner ikväll. Även om jag tror att Zanotti/Axnér har träffat helt rätt i sin analys om varför det gick snett förra året. Man har fokuserat på lagets mentala inställning och det var säkert huvudskälet till varför det gick som det gick under förra säsongen. Jag har sällan sett ett lag utstråla sådan brist på engagemang som man visade under andra halvan.

Men även om man lyckas rätta till inställningen i laget så ser jag ändå vissa brister i Lugi. Jag tror inte att Kim Ekdahl tar ytterligare ett steg i utvecklingen. Trots att operationen av hans axel gick bra så har han ändå ont. Kan det vara så att smärtan enbart sitter i huvudet? Kan det vara så att psyket inte är lika starkt som hans fysik? Kapten Hallberg är tydligen förstavalet nu, kommer Joakim Bååk acceptera att stå tillbaka ännu en säsong? Jag saknar fortfarande en målvakt av högsta klass. Bakom första uppställningen är det lite tunt på alla positioner, vilket gör att laget är känsligt för skador. Men som sagt. Förra årets största brist, viljan, vilket är den brist som brukar prägla Lugis herrar är kanske tillrättad, så det kanske kommer att gå bättre för Lugi än vad jag trodde när jag tippade dem som 8:a. Jag håller i alla fall tummarna.

Hoppas nu att det blir välfyllt på läktarna även idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0