3 kg

3 kg tyngre efter all påskmat och dryck så var det dags att se semifinal 3 mellan Guif och Alingsås. Och jag måste än en gång nämna Guifpublikens röda färg. Jag tycker det är imponerande och jäkligt roligt att publiken ställer upp så för sitt lag. Det retar mig att det är helt omöjligt att få Lundapubliken att klä sig i sina lags färger. Är det månne under de fisförnäma akademikernas värdighet att klä sig i blått eller vinrött?

Det är bara att konstatera att Alingsås och Guif antagligen har de bästa handbolls-supportrarna i Sverige. Lund ligger långt efter. Och helt klart lyfter publiken dessa båda lag. Och det gör matchserien svårtippad. Jag tycker att Guif är det bättre laget, men kan Alingsås kämpa till sig ännu en seger så känns en femte match rätt öppen.

Båda lagen har förresten spelare som är bland de grinigaste och mest småfula i elitserien. Jimmy Jansson, Bliznac, Kangas, Tholin t ex är inga spelare som är särskilt populära utanför hemmahallen. Lite småintressant ämne: vilka är elitseriens största busar?

Undrar varför Daniel Johansson inte får vara kvar i Guif? Känns som ett märkligt beslut.

Och jag gillar verkligen Robin Andersson. Vilken speed och spelintelligens!!


Kommentarer
Postat av: vinröd supporter!

Tyvärr så kommer det aldrig att ske I Lund att man klär sig i sitt lags färg!, om man inte enns kan klappa så lär man inte orka dra på sig en viss tröja! tyvärr!



FORZA LUGI

2011-04-26 @ 20:22:39
Postat av: Sektion H3

Bästa supportrarna !

Du har säkert rätt.Men så här såg det ut i Lund för två veckor sedan.



http://www.youtube.com/ifkkristianstad#p/u/3/yfiooACPH_s

2011-04-26 @ 20:22:49
Postat av: Staffan

Jansson och Tholin är retstickor, men absolut inte fulast. Jansson är smartare nu än förr och har nog fått lida lite för att han spelade tsmns med gamle Jimmy Jonsson. Och att han är stooooor...

Björn Nordmark, Max Darj och Bliznac när han snedtänder är fulast i mina ögon. Pecikoza och Barud kan också konkurrera.

2011-04-29 @ 10:00:45
Postat av: jocke i baren

Ge mig en vinröd och blå randig tröja så tar jag på mig den när jag skall se på handboll.

2011-04-30 @ 12:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0