Uppvisning

Idag visade Sävehof att Per Johansson kanske hade rätt ändå när han utropade dem till solklara SM-favoriter. Jag tyckte det var en imponerande uppvisning mot Alingsås. Snacka om en helgjuten laginsats. Som det ser ut nu så finns det två lag i särklass: Guif och Sävehof. Guif var nästan lika övertygande igår mot RIK. Har svårt att tänka mig att det inte blir dessa två lag i finalen. Tror inte att Alingsås slår Guif i semifinalen. Alingsås är lite för ojämna i år.

Men även om Alingsås var chanslösa idag så kan jag inte låta bli att imponeras av publiken i Alingsås. Det var bra tryck hela matchen.

I damernas semifinaler så kommer Sävehof gå till final. Men det känns rätt öppet mellan Lugi och Eslöv. Jag blir inte förvånad om Eslöv slår ut Lugi. Lugis cupspel kanske sliter för mycket.

Och så förlorade Boden Handboll kvalmatchen mot Kungälv idag med 30-20. Fasiken också.

Men Lugis farmarlag Farmen vann å andra sidan klart idag mot Mantorp, div 1 närmar sig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyvärr ser det ut som dubbelt Sävehof även i år, dvs vinst för både herrarna och damerna. Och nästa år ser det väl tyvärr likadant ut. Finns det nån förening som kommer att kunna hota Sävehof under de närmaste tio-tolv åren? Hoppas det!

2011-04-04 @ 19:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0