Axnér for president

Äntligen börjar det bli en hel del handboll på tv under helgerna: herrarnas elitserie, Champions League-handboll och handboll från dam-VM. Härligt. Måste berömma TV10 för att man visar Champions League-handboll även om det säkert beror på att det är billiga sändningar.

Det är inte så mycket att säga om matchen mellan Alingsås och RIK. Rätt lag vann, även om RIK sin vana trogen inte gav upp. Och antagligen får Kristianstad och Alingsås slås om vem som har bäst hemmapublik. Undrar om det blir samma tryck när Alingsås lämnar skolådan? Det var en hel del spekulerande under sändningen om 6 månaders avstängning för Medinas knytnävsslag var ett rimligt straff. Jag vet inte jag. En avstängning ska grabben ha men straffet känns hårt och jag är inte säker på att disciplinnämnden skulle ha fattat samma beslut om någon annan spelare gjort samma sak. I vilket fall som helst så har jag sett värre saker på handbollsplan som inte lett till något straff alls.

Damlandslaget gjorde sin plikt mot Argentina. Jag har ju sagt att det inte lär bli många mål från högerkanten i VM och då passade naturligtvis högerkanten på att göra flera mål. Men jag tror fortfarande att det inte blir så många när motståndet blir svårare. Argentina var för dåliga för att det ska gå och bedömma hur bra Sverige är. Någon som däremot inte var bra så är det Peppe Eng i Sportcentralen. Han tillför ingenting och är nästan pinsamt okunnig om handboll. Det var påtagligt hur osynkade han och Marika Eriksson var i studion. Marika har inget lätt jobb. Hon försöker i alla fall göra en bra sändning. Bäst är Axnér. Han är riktigt lysande. Frågan om det finns en bättre handbollsexpert i svensk tv? Jag gillar att han vågar tycka till samtidigt som han är saklig och analyserande.

Vad är det förresten med Norge? Norskorna verkar sämre i år än tidigare. Det märktes ju också i träningsmatcherna mot Sverige. Det kanske inte blir VM-guld i år heller. Dags för ännu ett ryskt guld?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0