Igång igen

Herrarnas elitserie hade inget längre uppehåll. Redan idag var det dags att göra sig av med julmaten. Resultaten blev väl de väntade. Jag kan konstatera att Kristianstad går från klarhet till klarhet. Snart är väl slutspelsplatsen cementerad. Är det dags för Kristianstad i år? Jag har väntat på lyftet och kanske kommer det i år. Vdaet inte, men jag tycker det börjar se bra ut. Kristianstad kan mycket väl bli en skräll i slutspelet. Och Aranäs är nog riktigt nöjda med poängen idag mot Caperiotumba. Caperiotumbas möjliga räddningsplanka är H43 och Hammarby. 

Snart är det dags för ännu ett derby mellan Ystad och Lugi. Det känns konstig att matcherna kommer så tätt. Inför matchen har Mats Engblom en märklig analys: "De tre spelare vi hade störst problem med förra veckan var Albin Tingsvall, Anders Hallberg och Jonatan Wilthorn." . Den sistnämnde var väl inte ens på bänken? I vilket fall som helst så var han överhuvudtaget inte på plan någon enda gång. Så jag undrar vem Mats egentligen menar. Men det säger en del om hur noggrann analysen av Lugi var. Men den räcker antagligen till för att få revansch.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0