Inte full koll

I förra inlägget undrade jag om Uffe Mohlin skulle få vara kvar som bloggare för Skånskan. Det borde jag ha kollat upp före inlägget. För redan för några dar sedan fick han sluta som bloggare. Det var alltså inte någon lång tid som Uffe hann blogga i Skånskan, men jag tyckte att han hann med några bra inlägg. Det var kanske mer kåseri än bloggande, men han var helt klart läsvärd. Så det var ju synd att det tog slut.

Som en sammanfattning så tror jag inte att Uffe är medvetet rasistisk. Det han skrev i Facebook handlade mest om att han tyckte att Melodifestivalen hade fått fel inriktning. Det var för lite svensk prägel på tävlingen. Men det var två saker han inte förstod: att man som företrädare för en klubb måste försöka leva efter klubbens värderingar och att det språkbruk man använder kan spä på de rasistiska stämningarna i samhället. Det gäller alltså att tänka sig för innan man uttalar sig eller skriver något.


Kommentarer
Postat av: jocke i baren

Det är förvånande att en person med den position som han hade inte är medveten om de risker som finns med att "skriva först och tänka sedan" på internet.

Några tummregler för att skriva på internet:

- skriv aldrig när du är i affekt eller upprörd

- skriv aldrig när du är full eller påverkad

- tänk på att allt kan missförstås

2011-02-19 @ 15:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0