Kval

Några kommentarer om svenska truppen mot Slovakien i EM-kvalet.

Sveriges EM-kvaltrupp:

MV:
Johan Sjöstrand
Mattias Andersson
Andreas Pallicka

V6:
Jonas Källman
Fredrik Petersen

M6:
Andreas Nilsson
Robert Ahrenius
Tobias Karlsson
Magnus Jernemyr

H6:
Nicklas Ekberg
Mattias Zachrisson

V9:
Jonas Larholm
Kim Ekdahl Du Rietz

M9:
Dalibor Doder
Fredrik Larsson

H9:
Johan Jacobsson
Kristian Svensson

Det är inte så mycket att säga om målvakterna. Beutler vill ju inte längre vara med. Samma sak gäller V6 och V9.
Men nog finns det alternativ till Andreas Nilsson som t ex Erik Fritsson. Jag undrar om Andreas redan är mogen att spela internationella matcher. Och Fredrik Larsson känns så där. Lukas verkar vara på uppgång. Det är synd att Robin Andersson är skadad. H9:orna är väl de bästa vi har att ta till just nu. Men det känns som en klar försvagning. Lite dåliga vibbar får jag inför kvalet. Truppen är inte lika stark nu som under VM. Det lär inte bli en ny utklassning från Sveriges sida mot Slovakien.

Är det inte rätt pinsamt och dåligt att Handbollsförbundet på sin hemsida inte kan stava rätt till Kim Ekdahl Du Rietz? Av någon anledning skrev man Kim Ekdal-Du-Reiz när man presenterade truppen. Hur svårt kan det vara? Det är alltså inte bara Claes Hellgren som har svårt med namnet.

Kim lär förresten spela mot Ystad ikväll i Skånes El Clasico, så då lutar det åt en Lugivinst. Framförallt när även Hallberg verkar vara tillbaka.

Jag kan också notera att Handbollsförbundet inte är så aktiva med att uppdatera sin presentation av bloggar. Att jag inte platsar har jag full förståelse för eftersom det finns så många! att välja på, men jag förstår inte att man inte är snabbare på att uppdatera infon. Avbytarbänkens blogg låg kvar väldigt länge och nu är det mer än tre månader sedan som Axnér slutade blogga och ändå finns länken kvar. 

Och när det gäller OS-kvalet så ser det ju ljust ut. Hemmaplan och förutom Kroatien ett lag från Asien och ett från Amerika. Det bör gå vägen.


Kommentarer
Postat av: Sigge

Själv tycker jag att Niklas Grundsten borde vara med då han spelar mycket bra i Katalonien i den mycket starka spanska ligan. Men han verkar ha hamnat i frysboxen.

2011-02-25 @ 15:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0