Axnér

Jag har inte velat kommentera Skånskans och Axnérs bloggbråk. Ville först avvakta utvecklingen och se om det var slut för gott. Och det verkar det ju vara. Det är synd. Jag har gillat Axnérs blogg, trots att han inte är en lysande skribent. Han skriver till och med i redigerad form rätt dåligt rent grammatiskt. Men det som tilltalat mig är att han är klarsynt och att han verkligen kan handboll. Samt att han vågar stå för vad han tycker. Sådana personer behövs i en debatt. Jämfört med honom har denna blogg enbart varit blek kopia.

Bloggens stora vinnare har varit Axnér som genom bloggen blivit känd i hela Sverige och lyckats få in en fot i TV4. Bloggen har skapat en framtid för honom när han slutade som spelare. Det var verkligen ett lyckoskott för honom när han fick chansen att blogga. Men han har förtjänat framgången.

Men även Skånskan bör ha haft nytta av Axnérs blogg. Den har säkert gett fler läsare till Skånskan och framförallt skapat uppmärksamhet åt tidningen. Hur ska Skånskan göra nu? Det blir mycket svårt att hitta en ny bloggare som kommer att vara lika framgångsrik.

Vad gäller bråket så kan jag bara konstatera att det verkar vara riktigt lågt i tak i Skånskan. Förstår inte hur man kunde få för sig att censurera Axnér. Och kunde man inte löst det här på ett snyggare sätt? Varför inte prata med varandra istället för att kommunicera via mail eller blogg. Sen kan jag också konstatera att jag håller med en del av det Bliding skrev. T ex att det var fult agerat av Lugi att sparka Harris bara för att vissa föräldrar till 92-orna ville ha ett byte av tränare.

Antalet handbollsbloggar minskar alltså konstant. Det var ju ett fantastiskt roligt uppsving förra och förrförra säsongen och nu under ett år med hemma-VM så faller den ena efter den andra ifrån. Det är lite trist. Men nu säger Avbytarbänken att han kanske kommer tillbaka, visserligen i ny form, men ändå. Det är välkommet.

Kommentarer
Postat av: Andreas Lindell

Tjena Sturmerfoul.

Enligt Alltomhandboll är det H43,s sportchef Ulf Mohlin

Som tar över efter Axner.

Inte så upphetsande.

/Andreas

2011-01-03 @ 22:24:59
Postat av: Anonym

2011-01-03 @ 22:35:36
Postat av: Lundabo

Nr 1 Harris sparkades aldrig - efter sex år valde klubben att inte förlänga. Det är stor skillnad.

Nr 2 Lagets utveckling har knappast blivit sämre under den nya regimen. Spelarna är också enligt uppgift mycket nöjda med nytändningen.



Lugi kanske fattade rätt beslut? Känns så...

2011-01-03 @ 23:20:14
Postat av: Stürmerfoul

Tack för tipset om Uffe Mohlin. Fast i ärlighetens namn så tycker jag att det inte är ett så dåligt val ändå. Uffe skriver rätt bra. Frågan är dock om han vågar sticka ut lika mycket som Axnér.



Sen har vi det där med Harris. Nej, han fick inte kicken. Men att välja att inte förlänga med en tränare som vill vara kvar är inte så långt ifrån att sparka ändå. Känns lite som hårklyveri. Men framförallt tycker jag ändå att spelet bakom bytet av tränare inte var så snyggt. Jag vågar påstå att det inte var styrelsen som bestämde utan vissa föräldrar. Men även det är lite hårklyveri eftersom påtryckargruppen finns representerad i styrelsen.



Men visst det går bra med Dragan. Men det finns inget som säger att det inte hade gått lika bra med Harris.

2011-01-04 @ 11:08:34
URL: http://sturmerfoul.blogg.se/
Postat av: fp

Vad jag förstår så har Mohlin flaggat för att bloggen kommer att ha en mer lokal profil än Axnérs. Och då blir den kanske mindre aktuell för oss utsocknes.



Jag är förvisso ingen fanatisk Axnér-anhängare, men han - och bevakningen i övrigt - har fått mig och många andra att läsa Skånskan nästan dagligen i flera år. Och det är väl inte illa av en liten (nåja) lokaltidning.



En av mina favoritbloggare är f.ö. Malin Jonsson - http://alfabeto.blogg.se - som dessvärre uppdaterar lite väl oregelbundet, men som alltid skriver kunnigt, och dessutom med god journalistisk klass.

Hon höjde nivån på Expressens blogg i somras och det finns kanske en förhoppning, i alla fall hos mig, om att G-P skulle kunna utnyttja henne (och Rebecka Hedin) i bloggsammanhang.

2011-01-04 @ 13:48:59
Postat av: ---

Ja fp, Göteborg är verkligen en svart fläck på elithandbollskartan om man bortser sävehofs framgångar nationellt. Inga driftiga bloggare, lokalpressen bryr sig inte, inga nya arenor och få bidrag i landslaget. Tur att HEH ligger i Vårgårda. :)

2011-01-05 @ 09:42:00
Postat av: 1800teckenräcker

Skånskan skiter nog i om någon läser deras bloggar. Jag såg en lista över antal "klick" på deras olika bloggar, träningsbloggen 50 st, MFF-bloggen under SM-veckan 1900...

2011-01-12 @ 20:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0