Dagen efter

Efter att haft svårt att sova i natt och sett matchen om och om igen så känner jag mig fortfarande otroligt bittter. Jag är egentligen inte så arg på laget, utan mera besviken på att VM-festen tog slut så plötsligt. Jag känner mig lurad på konfekten.

Men förlusten skapar tankar.

Jag hängde ut Lukas Karlsson och Jan Lennartsson igår, men varför togs Kim Andersson med? Han är också otroligt blek. Inte ett skott på hela matchen igår. Och när Carlén och Ekberg underpresterade så visade högersidan återigen att man är starkare än vänstersidan, tvärt emot allt förhandssnack.

Undrar om det inte är dags för Ola/Staffan att "kill their darlings". Jag tycker det är läge att prova några nya i laget istället för gamla favoriter som inte riktigt presterar. Det är läge att prova spelare som Stenbäcken, Enström, Zachrisson, Robin Andersson m fl.

Försvaret var bra igår också men anfallsspelet fungerar inte i laget. Man kan alltså konstatera att Ola gör ett bättre jobb än Staffan.

Och frågan är om Ola och Staffan eller åtminstone Staffan ska vara kvar som coach om nu VM blir det misslyckande som det verkar bli. (Jag har fortfarande svårt att tro att Sverige slår Polen och att Kroatien, Danmark, Serbien hamnar på samma poäng. Men visst, chansen finns.

Serberna gick förresten precis förbi mitt fönster på jobbet. De såg avspända ut. Men det retar mig att matchen mot Kroatien inte sänds på tv.


Kommentarer
Postat av: fp

Högersidan har underpresterat förr, men fokus i diskussionerna har alltid legat på v9.

Med Johan Jakobsson i stället för Lennartsson så hade man fått både en spänstig skytt, en stark försvarare och en hyfsad kantspelare som förstärkning. Rutin är inte alltid avgörande - Kim Ekdahl dR höll ju faktiskt på att vända matchen på egen hand senast.



Men vem vet, i morgon kanske vi har hjältar igen. Utsålt i Scandinavium i kväll.

2011-01-20 @ 10:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0