Larholm och Andersson

Låt oss först konstatera att Andersson kommer med till VM. Inte en chans att han får lämna truppen. Vilket spel i första halvlek idag. Otroligt som han neutraliserade Mikkel Hansen och Lars Christiansen.

Otacksamt och tufft för Beutler att gå in i andra halvlek. Men just det faktum att han bara räddade ett skott innan han blev utbytt innebar nog att han missade chansen till VM. Jag tyckte han spelade mer med hjärta än hjärna.

Men frågan är ändå om inte Larholm var bäst. Utan hans målskytte hade det inte hjälpt att Andersson storspelade i målet. Larholm visar återigen storform. Det behöver landslaget. För fortfarande är det uppställda spelet inte särskilt lysande även om det kanske var aningen bättre idag. Och det är märkligt att det fortfarande ska vara så svårt för laget att spela mot annat än ett 6-0 försvar.

Ett oavgjort resultat mot Danmark är bra. Laget är bättre nu än i EM-kvalet. På dansk tv var man rätt imponerade av det svenska spelet. Man räknar Sverige bland de åtta bästa i VM. Wilbek sa att Sverige har det bästa försvaret i världen, smickrande men inte riktigt sant. Och jag är inte lika säker på att Sverige blir bland de åtta bästa. Det kan lika gärna bli vinst som förlust mot Polen, Slovakien och Sydkorea.

VM-tempen ökar. Det här ska bli riktigt kul. Jag ser bl a fram emot att sitta på Malmö Arena och se Danmark möta Kroatien.


Kommentarer
Postat av: !

Jodå, Larholm och Matti bäst!! Jernemyrs försvarsspel är mycket bättre än vad jag trott. Han är kung.



Jag är verkligen ingen Fritzon-fan, men M6 är KATASTROF och Gustafsson måste vara sämst på positionen av alla i de etablerade lagen i VM. Tobbe och Jernemy bakåt - då hade det räckt med en målfarlig spelare på M6. Att Lennartsson är med är också ett under.

2011-01-09 @ 05:59:26
Postat av: fp

Med tanke på att Ekberg får spela 60 min, även när inte mycket stämmer, så är det kanske en kvalificerad gissning att Lennartsson är på väg ut?

Personligen hade jag hellre sett Johan Jakobsson här, så hade man haft komplement både till en tveksam (?) Kim A och till Ekberg, om detta skulle behövas. Att M6 är en katastrof är ett kapitel för sig.



Men vem vet. Om ett par veckor kanske förbundskaptenerna är lika geniförklarade som damernas dito.

Ser fram emot att sitta på Scandinavium på torsdag. Fast man kunde ha valt en roligare öppningsmatch...

2011-01-09 @ 14:13:14
Postat av: !

Nja fp. Jag förstår att du som sävehofare skulle vilja se Jacobsson, men han är ett mysterium för mig. Stel och krampaktig med ett ganska risigt rörelsemönster. Synd med det fantastiska skottet och upphoppet. Ser hellre Lennartsson då. Saknar Thorsson :)

2011-01-10 @ 14:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0