Nu gäller det

Ja, nu närmar sig den viktigaste matchen på många år för herrlandslaget. Spänningen stiger och jag börjar känna det lite i magen.

Hur går det? Ja, det är det naturligtvis ingen som vet. Det blir tufft men Sverige har en klar chans om man bara tror på att det är möjligt. Hoppas att laget kämpar ända in i det sista idag. Och att man inte känner någon press.

Det som gör mig lite bekymrad är inte kvaliteten på de franska spelarna utan rutinen och smartheten. Frankrike kommer att ta till alla knep för att vinna och jag är lite rädd att de svenska spelarna kommer att vara för ärliga och naiva. För fransmännen kommer att spela fult. Jag blir inte förvånad om de försöker skada Jernemyr eller målvakten om han skulle storspela. Och jag förväntar mig en hel del filmningar från fransmännen. Det är det tråkiga med det franska laget att de inte tvekar att ta till såna dumheter. Jag glömmer aldrig när man medvetet sköt den storspelande egyptiska målvakten två gånger i huvudet under semifinalen i hemma-VM 2001, så att målvakten tvingades bryta matchen. Eller för den delen Jernemyrs skada för två år sedan. Och även i gruppspelet nu i VM har jag sett franska spelare filma å det grövsta.

Den andra semifinalen blir nog jämn. Men jag håller Spanien som favorit.

Vi som har tvingats genomlida dansk publikdominans i Malmö Arena skulle få revansch om Sverige skulle gå till final medan Danmark får spela om bronset. Det hade känts jäkligt gött. Låt oss hoppas att det händer!



 

Kommentarer
Postat av: jocke i baren

Suck! Sverige förlorade mot Frankrike.

Frankrike var bäst, med Sverige gjorde trots allt en bra match.

Nu gäller det Spanien. Får vi hoppas på lite bättre flyt och lite mer tur. Så kanske kan det bli en bronspeng.

Var du och såg matchen mot Frankrike?



Danmark vinner guldet! ...eller

2011-01-28 @ 22:56:59
Postat av: jocke i baren

Det blev 4:e plats för Sverige. Trots allt en godkänd insats. Vem hade räknat med att Sverige skulle komma så långt?



Frankrike var tillslut bäst. Men Danmark gjorde en heroisk insats.



Eller vad tycker Sturmefaul?

2011-01-30 @ 19:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0