Nu gäller det

Kommer herrarna att repa mod efter fiaskot mot Argentina? Hoppas det även om jag innerst inne inte tror på någon chans mot Polen. För läget är inte katastrofalt. Vinst mot Polen så ser det ändå hyfsat ut. Att Serbien och Kroatien spelade oavgjort igår var inte helt fel. Vinner Danmark idag så går Kroatien och Serbien in med var sin poäng. Och vinner Kroatien så har de 3 poäng och går alltså att passera om Sverige slår dem.

Om det blir en vinst idag så finns alltså chansen fortfarande till en semifinal.

Nu gäller det att mobilisera alla krafter och all jäklar anamma.

Men som sagt jag är ändå tveksam. Det som oroar mig är att Jernemyr och Karlsson kanske är slitna efter allt matchande. Och att Ekberg missar lite för många lägen (även om han också gör många mål). Och att Kim Andersson slutat skjuta. Och att Carlén och Doder var helt fel inne i matchen mot Argentina. Och framförallt att laget verkar sakna vinnarskallar. Jag är rädd att man viker ner sig igen om man hamnar i underläge mot Polen.

Jag missar dock matchen på tv. Kommer att sätta mig i Arenan bland alla danskar och se Danmark-Kroatien. För mitt hjärta och nerver så var det ett bra beslut men mentalt känns det jobbigt att missa Sveriges avgörande match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0