var det roliga slut. Det var det VM:et det. Nu blir det inga medaljer och antagligen ingen OS-kvalplats heller. Surt, men inte helt oväntat. Att Argentina inte skulle bli en bekväm resa som Lövgren konstigt nog trodde före matchen kunde man misstänka efter det att Argentina spelat jämnt med Korea och Polen samt spöat Slovakien. Antagligen gick spelarna in i matchen med samma underskattning som Lövgren. För snacka om att slarva bort anfall efter anfall i början på matchen. Vad höll Dalibor på med i början?

Det är anmärkningsvärt att målvakterna i Sverige antagligen var bäst och ändå så förlorar man. Resten av laget underpresterade fullständigt. Med undantag för Kim Ekdahl du Rietz inhopp. Han visade mer vilja än resten av utespelarna. Och hur lång tid ska det ta för professor Hellgren m fl att lära sig att uttala namnet. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att säga "dö Rié"?

Det är bara att konstatera att Sverige inte har samma skärpa eller rutin som de bästa lagen. Så är det bara. Det var ju konstigt att spelarna t ex inte förstod att hålla skotten lågt på målvakten eller vänta in hans rörelser. Nu gick man bara på kraft utan tanke. Det var också märkligt att Staffan/Ola inte bytte ut Sjöstrand tidigare i andra halvlek. Och väntade man inte väl länge med att ta time-out i båda halvlekarna? Det fattas en hel del mentalt för att nå ända fram. Det gäller spelarna och det gäller även ledarna.

Och nu är det min själ på tiden att laget lär sig spela mot offensiva försvar.

Varför tog man förresten med Lukas Karlsson i truppen? Han är helt utan form. Och varför Lennartsson?

Och än en gång tyckte jag att vi hade domarna mot oss. Är jag partisk och nationalistisk eller var det ändå inte så att svenskarna åkte ut väldigt lätt? Och fick inte Argentina för många straffar? Det kan bero på att Sverige inte längre är en stormakt. Men det kan också bero på att vi spelar på ett sätt som inte funkar internationellt.

Nu lär det inte bli så många svenskar i Malmö Arena. För jag tror inte att Sverige slår Polen. Inte nu när laget deppar efter dagens förlust. Vi kommer att gå in i mellanrundan med noll poäng. Det får bli en fest för danskarna i stället. Och jag hoppas att vårt danska brödrafolk klarar av att hindra Frankrike från att ta ytterligare ett guld.

Jag fick några kommentarer på förra inlägget.

Hästö är en stadsdel i Karlskrona. Varken Hästö eller Karlskrona ligger i Karlshamn. Det borde Ekwall veta.

Och jag är tveksam om man ska dricka alkohol under en pågående VM-turnering. Och det är dessutom tveksamt att göra det offentligt tillsammans med folk i publiken. Men när väl turneringen är över tycker jag att man ska festa rejält.

Nu tänker jag genomlida en match med Daniel Kristiansson som kommentator. Men Vranjes tycker jag är bra. Undrar om Island får problem med Österrike igen?

Kommentarer
Postat av: fd Avbytarbänken

Vad sysslade publiken med då? Lite spridda buanden vi avblåsningar. Det ska vara unisont buande i någon minut efter dåliga domslut. I annat fall får man aldrig fördel av hemmaplan.

2011-01-19 @ 09:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0