Gruppseger

Och så är det dags för sista herrlandskampen för denna säsong. Visst blir det vinst idag och gruppseger i EM-kvalet, även om chansen säkert kommer att ges till några debutanter. En gruppseger är inte helt utan betydelse, så jag hoppas att man ändå har fokus på vinst. Israel är kanske bättre än vad man tror, Sverige hade klara problem att vinna borta.

Matchen tidigare i veckan mot Montenegro blev ju en märklig tillställning när Montenegro inte gick för vinst och när publiken inte heller verkade bry sig. Men det var ändå roligt att se hur bra de skånska bidragen skötte sig. Kim Ekdahl du Rietz var riktigt het i början av matchen, Palicka spelade upp sig och var riktigt lysande i andra halvlek, och Niclas Ekberg blev återigen bästa målskytt och visade varför han blev vald till bästa H6:a i Danmark. Det blev en målrik och småtrevlig match.

Nu är det snart ett längre handbolls-uppehåll. Men dessa uppehåll verkar bli kortare och kortare för varje år. Och denna period på året utan handboll som jag tidigare tyckte var jobbig, känns numera som om den passerar fort. Snart är det dags igen för alla spekulationer inför säsongsstarten och alla förhoppningar om framgångar för Lugi.

Men allt handlar inte bara om elitserierna och Lugi. Det ska verkligen bli intressant att följa seniorlandslagen. Var det en tillfällig topp för damerna förra året? Jag tror inte det. Jag tror vi är världseliten för att stanna. Och var det bara hemmaplan som gjorde att herrarna lyfte? Nej, inte helt och hållet. Sveriges herrar är på väg uppåt, men jag tror inte att det blir någon medalj i nästa EM heller. Men det lär gå bättre än förra EM i Österrike ;-) .

Och hur blir det nu med den här bloggen? Ja, inte verkar den läggas ner helt och hållet. Snacka om att vara velig. Men det här formatet med att skriva då och då när andan faller på verkar fungera för mig. Så bloggen lär leva vidare. Men istället för inlägg varje dag så kanske det kan bli några i månaden. Hoppas att någon läsare stannar kvar.

Till sist kan jag nämna att Louise Lindholm i Eslöv har fått kontrakt med Aalborg DH. Det är bara att gratulera! Det är inte ett dåligt lag att hamna i. 

Dansk tv visar också två landskamper idag, om någon vill se mer än Sveriges match idag. De danska herrarna går för gruppvinst hemma mot Schweiz i EM-kvalet och damlandslaget spelar en avgörande match om VM-biljett mot Polen.


Kommentarer
Postat av: jocke i baren

Du har väl läst om Staffan Holmqusit i Sydsvenskan.

Tragiskt!

2011-06-18 @ 12:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0