Damernas slutspel

Skånelagen har börjat bra. Eslöv är klara för semifinal efter tre jämna matcher och Lugi vann en jämn match mot Skuru i onsdags. Undrar hur många matcher Lugi behöver. Jag tror att man kommer att förlora någon match mot Skuru. Men visst bör man gå till semifinal.

Skåne förstärkte representationen i damernas elitserie när H65 gick upp. Det måste kännas bra för tränaren Niklas Harris, lagledaren Richard Nörrelökke och tränaren för utvecklingslaget Ola Ekdahl som alla bedömdes inte hålla måttet när föräldrarna i Lugi ville ha Brljevic som tränare till sina barn. Genom avancemanget så bevisade Harris återigen sina kvaliteter som tränare.  

Nu har det ju gått bra för Lugis damer ändå utan Harris, men det har och kommer att kosta. Eldsjälar finns det inte så gott om och bara det att Harris och Nörrelökke innebär att Lugi tappat kompetens. Och som jag skrivit förr så är jag rädd att den tydliga elitsatsningen där man sålt bort en del av Lugis värderingar kommer att slå tillbaka negativt. Redan nu så verkar glädjen och sammanhållningen vara borta i laget. Och hur ska man kunna slussa in kommande årskullar in i A-laget? Lugi har slagit in på en farlig kurs.

Apropå kval så är jag glad att mitt norra favoritlag Boden Handboll IF vann hemmamatchen i kvalet till allsvenskan.

Vinst mot Kungälv med 21-20 gör att hoppet lever om en plats i allsvenskan. Jag håller tummarna att det går hela vägen.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0