För bra

Såg AG Köpenhamn spöa Team Tvis Holstebro i lördags. AG kommer med största sannolikhet gå igenom seriespelet utan förlust. Man är verkligen i en klass för sig. Och i det sällskapet har Niklas Ekberg spelat till sig en fast plats. Det är bra jobbat. Men jag tycker att han i Danmark precis som i landslaget missar för mycket. Men får han mer rutin och blir säkrare i läget så kommer han bli en världsstjärna. Det är inte konstigt att Kiel är intresserade av honom. Jag kan inte tänka mig annat än att AG blir danska mästare. Och det ska bli intressant att se hur det går för laget i nästa års Champions League. Kanske spelar Kim Andersson och Olafur Stefansson också för danskarna då. men frågan är om inte AG riskerar att ta död på den danska herrligan. Det kan inte vara roligt för övriga danska klubbar att veta att man inte har en chans att bli mästare. Risken är stor att intresset för serien minskar hos allmänheten.

Jag är fascinerad av bygget av AG. Jag hoppas jag får uppleva något liknande i Sverige. Det som imponerar mest på mig är hur man lyckats få de svårflörtade Köpenhamnarna att gå på handboll. Jämfört med FIF så har man ökat publiksiffrorna från 400 till 8000 på ett år. Det visar vad man kan uppnå om man verkligen vill och anstränger sig. Här har svenska klubbar mycket att lära.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0