Slutspel

Det gick som jag trodde, Kristianstad hamnade i kvalspel och Ystad är färdigspelade för i år. En klar besvikelse för båda lagen. Ystads match igår avgjordes under de första minuterna i andra halvlek, men kunde ha avgjorts redan i början av första. Ystad hade märkligt svårt att komma igenom Alingsås taggade försvar. Och de skott som kom igenom försvarsmuren stoppade Aggefors i målet. Men å andra sidan så var det rätt märkligt att Ystad envisades att skjuta i semaforhöjd. Hade man lyft skotten lite grann så hade det antagligen blivit betydligt jämnare i matchen. Ystad missade slutspelet redan när man valde Pelle Käll som tränare. Nu är man ute och letar tränare igen. Måtte man sköta det bättre i år, så att man inte tvingas välja en tränare som ingen annan vill ha.

Alingsås tror jag blir farliga i slutspelet. Bliznac är på uppgång även om jag tyckte att han såg både lite otajmad och osmidig ut. Men med honom i form så lyfter hela laget. Får man sedan igång kanterna och Aggefors fortsätter att storspela så kan det mycker väl bli en finalplats.

Grahn trodde igår att Sävehof och Lugi möts i finalen, men det tror inte jag. Från grupp 1 så går Sävehof och Alingsås till semifinal. Från grupp 2 går Guif och Lugi. Jag har svårt att tänka mig att de andra lagen kan utmana. Skövde och RIK har nog lekt rommen av sig, Drott verkar för ojämna och Malmö är inte tillräckligt bra. Sen i semifinalerna slår Sävehof ut Lugi och Alingsås slår Guif. Då blir det en västsvensk final mellan Sävehof och Alingsås.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0