Kim igen

I dagens Sydsvenska så skriver Jan Gustafson en otroligt otydlig och förvirrad artikel om Kim Ekdahls framtid. Men tydligen är det utlandet som gäller för Kim. Jan tipsar om Montpellier och Rhein Neckar Löwen. Men jag vet inte. Något känns konstigt. Det är märkligt att det drar ut på tiden. Och det är t ex märkligt att Kim tackade nej till Berlin. Det är ju en bra klubb på väg uppåt. Nu hamnade Stenbäcken där istället och det kan både Berlin och Stenbäcken vara tacksamma för. Jag är fortfarande osäker på Kims utveckling, men är mer säker på att Stenbäcken kommer att leverera som proffs.

Men vilken chans för Kim om han hamnar i Montpellier eller RNL! Rakt in i en toppklubb som nykomling. Men risken är väl stor att han hamnar på bänken. Kanske hade det varit smartare att först gå till en lite sämre klubb och då hade Berlin kanske passat bättre. Det är verkligen ett stort steg att gå från Lugi till RNL.

Men jag kan inte släppa det. Det är något som känns skumt. Kan verkligen Kim komma att hamna i Montpellier eller RNL?


Kommentarer
Postat av: !

Håller med. Ngt som inte riktigt går att ta på är fel i det hela. Det enda jag med säkerhet vet är att Berlins förstaval var Stenbäcken och att Kim var deras backup. Därför inget där.

2011-05-18 @ 13:54:27
Postat av: Sigge

Har svårt att tänka mej att Stenbäcken får mycket speltid i Berlin, jag har inte blivit imponerad dom gånger jag sett honom.

2011-05-18 @ 14:19:16
Postat av: Enslingen

Skönt att Sturmerfoul vill vara kvar på banan när alla andra verkar vilja lägga av. Jag håller inte med om allt du skriver men det du skriver är likafullt bra. Anna Roxå är och har alltid varit väldigt överskattad, varför vet jag inte. Har sett henne live ganska många gånger och hon tenderar att göra svåra saker fast hon inte behärskar det. Bränner emellanåt av fräsande skott för att sen hamna i limbo. Tror inte flytten till Harris hjälper. Övrigt som Lugi tappat är "dökött" så därvidlag är det lugnt.

2011-05-18 @ 19:13:23
Postat av: Birger H

Fortsätt skriv.

Det är nästan alltid kul att läsa din blogg.

2011-05-21 @ 13:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0