Damtruppen

Idag presenterades damtruppen till VM.

Målvakter

KAIN

Gabriella

Kolding

GRUBBSTRÖM

Cecillia

Sävehof

IDÉN

Filippa

Spårvägen

Vänster-6

BOSON

Matilda

Spårvägen

HELLEBERG

Jessica

Esbjerg

Höger-6

FOGELSTRÖM

Hanna

Sävehof

WIEL FREDÉN

Annika

Heid

Mitt-6

WIBERG

Johanna

Eslöv

FLOGNMAN

Tina

Toulon

ÅGREN

Ulrika

Esbjerg

9-meters

TORSTENSON

Linnea

Midtjylland

GULLDÉN

Isabelle

Viborg

AHLM

Johanna

Viborg

JOHANSSON

Anna-Maria

Skövde

ISLAS HELGESSON

Therese

Toulon

ALM

Jenny

Sävehof

ROBERTS

Jamina

Sävehof


Inga Lugispelare så långt ögat kan nå. Jag har skrivit det förr. Det är betydligt svårare att komma med i landslaget om man inte spelar eller har spelat i Sävehof. Det är lite stötande faktiskt.

Jag kan acceptera att Sabina Jacobsen inte tas ut efter sina skador (men det finns ju andra som tas ut trots skador). Jag kan också acceptera att Maria Adler inte får chansen eftersom hon stannat i sin utveckling under Dragan Brljevic ledning. Men att Hanna Fogelström väljs istället för Nathalie Hagman är närmast en skandal. Hur kan man välja bort en av Sveriges mest talangfulla lirare? Rätt obegripligt och jag skulle gärna vilja få en officiell förklaring. Men jag antar att Claes Hellgrens kommentar i senaste landskampen att Nathalie har för dålig fysik är en trolig ledtråd. Nathalie skulle kanske aldrig ha gått till Lugi.

Kommentarer
Postat av: Västerut

Jag bryr mig egentligen inte om vem som spelar bakom Wiel-Fredén. Så mycket speltid lär det ändå inte bli. Den officiella förklaringen går att läsa i diverse tidningar. Fogelström är mer renodlad kantspelare och gör jobbet bakåt. I ett VM är det viktigaste att inte förlora sin match i matchen.



Läg därtill att Hagmans fysik och kantteknik inte är på topp. Ytterligare en faktor är att hon hittills inte lyckats i landslaget. Bara för att man är en av de mest talangfulla i landet så ska man inte ha en given plats i landslaget.



Det går hittills inte att klaga på Per Johanssons resultat med landslaget. Han har troligen gjort rätt val även denna gång.

2011-11-03 @ 10:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0