Gårdagens landskamp

Var befann sig herrarna igår under början av matchen mot Spanien? Inte på plan i alla fall. Jag fick en chock över att se hur uselt man inledde, men det blev som tur var bättre. Och det skulle slutat i vinst om Staffan och Ola varit lite smartare. Time-outen kom för sent och man hade fel spelare på plan i slutet. Men det handlade också om orutin och feghet att man lät vinsten slinka ur händerna.

Och jag måste säga att jag gillar Axnér som expertkommentator. Han kan handboll och han vågar sticka ut. Jag lyssnar mycket hellre på honom än på professor Hellgren. Men har ni tänkt på hur många metaforer han hinner kläcka ur sig under en match? Men det är kul att höra honom prata om lår som telefonstolpar och spelare långa som höghus.

Hade en gång tänkt att skriva om fenomenet "säker i läget". Vissa spelare är det och andra inte. Niclas Ekberg är det inte alltid. Tänk att inleda med två stolpskott och ett utanför. Men det spelar inte så stor roll kanske, han är ändå en kommande världsstjärna.

Fredrik Petersen var riktig bra igår. Och det var kul att se Jonathan Stenbäcken komma ur Füchse Berlin förlamningen. Han måste våga skjuta och inte bara passa i sidled.

Jag gillar Robin Andersson men igår var han lite väl naiv. Det går inte att springa omkring och studsa bollen framför försvare i internationell handboll.

Palicka gjorde också en bra match och lyckades med flera snygga räddningar. Det är ju otroligt hur snabb och explosiv han är.

Och vilken klippa Jernemyr är! Hur kunde man få för sig att inte ta ut honom för något år sedan. Det föll också under avdelningen dumheter.

Men om man ska vara ärlig så finns det all anledning att vara orolig för EM. Det vill till att några skadade spelare kommer tillbaka om det ska gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0