Kvällens matcher

Intressanta matcher ikväll.

Alingsås HK - HK Aranäs

Eskilstuna Guif - Ystads IF

H43 Lund - HK Malmö

IK Sävehof - Drott Halmstad

HEH utropar ännu en gång en match som tidig seriefinal, denna gång matchen Guif och Ystad. Är inte säker på att matchen är så oviss. Jag tror nog att Guif vinner. Men det är kul att Ystad äntligen är uppe och fightas i toppen. Det har varit allt för många år i rad där Ystad underpresterat.  

H43 och Malmö känns däremot riktigt oviss. Det kan gå hur som helst. Men Malmö har nog mer press på sig, man har nog räknat med att ligga högre i tabellen.

Sävehof tror jag slår Drott. Drotts vinst mot Alingsås berodde nog mer på att Alingsås inte är så stabila i år. Och det vore väl ytterst märkligt om Alingsås skulle förlora mot Aranäs.  

Jag sitter här och funderar på om jag ska se Guif matchen på webben eller derbyt i Lund. Båda matcherna känns lockande. Men det är ju roligare att se handboll live och en knake (en speciell korv från Lund för er som bor utombys) i pausen lockar, så det slutar nog med ett besök i Arenan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0