Storpublik

H43 lyckades locka en hel del Lundabor till arenan ikväll. Bra jobbat! Och jag kan bara konstatera att det är mycket roligare att gå på handboll när det är många åskådare som dessutom för en hel del oväsen. Synd bara att H43 förlorade. Men jag tycker att H43 gör rätt som fixar dessa gratismatcher. De lockar publik och ger chansen för H43 att presentera sin verksamhet. Förhoppningsvis så kommer några tillbaka. För att verkligen få trogna besökare så måste man kunna identifiera sig med en klubb. En förutsättning för det är att man syns och det börjar H43 blir duktiga på. Därför är det smart med gratismatcher och sälja H43-bröd i affärerna. Här ligger man före Lugi. Och som vinröd blir jag också orolig för Lugi när jag ser alla H43-ungdomar. Det känns som om Lugis försprång på ungdomssidan är hotat.

Det var ju en jämn match som kunde gått hur som helst men H43 hade en mindre lyckad inledning på andra halvlek som gjorde att man aldrig kom ikapp. Egentligen så tycker jag att H43 är ett bättre lag, så jag förstår inte riktigt hur man kunde förlora. Men Zoran Roganovic kom aldrig till sin rätta och när han inte öser in mål så får H43 genast problem med att vinna.

Men H43-matchen var inte den enda jämna ikväll. Malmö vann borta med uddamålet mot Hammarby och Kristianstad vann också bara med ett mål hemma mot Drott. Viktiga segrar för de skånska lagen. Och Guif vann ju oväntat lite hemma mot Caperiotumba. Caperiotumba börjar kännas som en rolig nykomling. De flesta nykomlingar brukar ju börja bra, men Caperiotumba börjar istället komma igång en bit in i serien. Det är kul att det är jämnt i botten av serien.


Kommentarer
Postat av: uffe

3070 BETALANDE åskådare Kristianstads arena !

2011-11-16 @ 22:41:09
Postat av: Ingela

Enda ggn det blir folk i arenan e när det e gratis.. e publiken snål eller inser dom att H43 o Lugi tillhör lagen som sjunker lika bra som Titanic???

Men trist för lagen att dom bara har medgångs supporters..

2011-11-16 @ 23:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0