Tabellen

Just nu är herrlagen i fas i tabellen. Alla lag har spelat lika många matcher. Den situationen är inte så vanlig nu för tiden. 

Ur skånsk synvinkel kunde starten ha varit bättre. Tre av de fem sämst placerade lagen är skånska. Men tack vare Ystad så är det ändå skånskt i toppen. Men jag blir förvånad om Ystad lyckas ligga kvar där uppe.

Positiv början på året har Ystad, H43, Aranäs och väl även Hammarby haft. Men seriestarten måste ha varit en besvikelse för Lugi, Malmö, Kristianstad och Skövde. Av dessa lag så är jag säker på att Skövde är på gång uppåt i tabellen. Lugi borde också kunna klättra, i alla fall om Albin Tingsvall är frisk, men man ska veta att Lugi ännu inte mött de troliga topplagen Guif, Sävehof och Alingsås, så det kommer att bli tufft för Lugi. Jag börjar däremot bli osäker på Kristianstad och Malmö. Vad är det med Malmö? Något verkar inte stämma med lagets inställning. Varför kämpar de inte lika mycket i år? Varför känns de så håglösa? Är spelarna trötta på tränaren? Jag börjar bli rädd att det här året blir ett mellanår. Och ett Kristianstad som kanske har en bättre trupp i år verkar spela sämre. Det är dags för en uppryckning.

I kväll spelar både Lugi och Kristianstad, nya chanser att avancera i tabellen. Kristianstad lär få svårt mot Alingsås, men Alingsås har inlett ojämnt, så det finns trots allt en chans för skåningarna. Hammarby lyckades ju manövrera ut Alingsås senast. Och Lugi möter Hammarby, ännu ett lag som slåss med Lugi om en placering i mitten i tabellen. Det kan nog bli jämnt, men jag tror på vinröd vinst. Tyvärr, så lär det bli glest på läktarna i kväll, så Lugi lär inte få hjälp av publiken.  
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0