Väntat

Det gick ju som väntat igår. Synd att jag inte satsade någon krona på Oddset. H43 lyckades vinna borta. Som väntat så hade H43 inga problem med Hammarbys offensiva försvar, men jag hade inte väntat att man kunde vinna trots rött kort på Roganovic. Laget känns stabilare i år och jag fattar inte riktigt hur det har kunnat bli så. Men handboll är i mångt och mycket en riktig lagsport. Laget är ofta viktigare än de olika spelarna. Och H43 nästan strålar av självförtroende just nu. Här är HK Malmö raka motsatsen. Här har vi ett lag som saknar självförtroende och som verkar frustrerat. Laget är för bra för att ligga näst sist. Jag undrar när vändningen kommer. Förlusten igår mot Alingsås är däremot inget att skämmas för. Det kommer att vara många lag som förlorar på Alingsås hemmabana.   

Vilken smäll Aranäs åkte på mot Skövde! Vad hände? Kan tänka mig att Appelgren spikade igen i målet. Skövde är som väntat på väg uppåt i tabellen.

Drott hängde med Guif ett tag, men det höll inte hela vägen. Guif är svåra hemma.

Ystad fortsätter att ligga i topp. Skön seger mot RIK borta igår.

Och Sävehof fick kämpa mot Kristianstad. Bäst var tydligen publiken igår. Kristianstad hade med sig en hel del fans, så Kristianstad fick en rejäl stöttning. Finns det bättre fans i Sverige? Tror inte det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0