Två lag till

Dags att titta på två till till, denna gång Ystad och Drott. Två lag som kommer att gå ungefär lika bra i elitserien.

Ystad är ju ett märkligt lag som är topptippade varje år men som inte klarar av att uppfylla förväntningarna. Det känns som om man inte vetat vad man vill att laget ska spela för slags handboll och då har man inte heller haft en klar linje när man letat tränare, utan istället tagit in den man får tag på. För hur i hela friden kunde man få för sig att värva Pelle Käll förra året? Nu tar Mats Engblom över och det är en tränare som jag gillar, men även denna gång så tror jag det blir fel, min magkänsla säger att det inte kommer att gå så bra med Mats heller. Ystad kommer säkert att ligga i toppen, men det blir inget guld i år. Ystad har gjort en intressant värvning i Jim Gottfridsson från IFK Ystad. Här snackar man talang! Killen kan bli hur bra som helst. Det ska bli kul att se honom i elitserien. Man har även värvat Julius Martinsson från Hästö, Gustav Thulin från IFK Ystad och Martin Bager från AG Köpenhamn. Och så har man tappat Konrad Rasmussen till Lindesberg och skadedrabbade Linus Rasmussen som slutar. Ystad inleder med två raka matcher mot Lundalagen. Det kan mycket väl bli fyra poäng.

Drott hade en kanonsäsong för två år sedan och borde ha vunnit SM-finalen. Det var ack så nära. Men så förra året kom överraskande en reaktion. Och hur blir det nu i år? Jag vet inte, jag tycker att Drott är svårbedömda. Men det mesta pekar väl på att det kommer att gå bättre i år än förra året. Förlusten av Stephen Nielsen i målet kommer att märkas men så får man tillbaka den förlorade sonen Daniel Lindgren från Drammen. Var han verkligen orsaken till att det gick sämre förra året? Andra nyförvärv är: Killian Grubits IVH Västerås, Albin Stenberg Halmstad HP, Dennis Ljungberg HK Hök och Philip Stenmalm Växjö HF. På det hela taget ser Drott intressant ut. Kontinuiteten med Sveriges bäste? tränare och spelare gör att jag tror mer på Drott än vad tränarna själva gjorde. Visst känns Drott på gång och då tänker jag inte bara på laget utan hela klubben. Från att hålla på att somna in helt eller rent av gå under så har man spottat upp sig. Men så är man också en klubb som fått en ny arena att spela i. Jag tror att de lag som inte får chansen att spela i nya arenor på sikt kommer att försvinna. Det är dags att vakna i Stockholm, om man nu vill att handboll ska spelas i huvudstan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0