Västsverige rular fett

Alla verkar tro att Sävehof tar guld i år också. Och visst är man en av huvudfavoriterna, men jag är inte alls lika säker på saken. Avsaknaden av Jakobsson och Stenbäcken tror jag blir för stor. Och även om Fredrik Larsson tillkommit så räcker det inte hela vägen i år.

Men jag tror på västsverige i år ändå. Mitt tips till guldet är Alingsås. Det har inte varit så stor ruljangs på spelarna och kontinuiteten under Robert Wedberg borde ge resultat. Enda minuset är kanske att truppen är aningen tunn, men när Alingsås mönstrar sina bästa så finns det knappt något lag som kan matcha dem. Intressantantaste värvningen är Àsbjorn Fridriksson från Island. Han är garanterat en välutbildad spelare som mycket väl kan slå igenom i elitserien.

Och vid sidan av Alingsås så tror jag även på Skövde. Nu är visserligen Linus Lake skadad, men den unga truppen känns intressant med både Warvne ochWremer i laget. Och Mikael Appelgren lär ta ytterligare ett steg i utvecklingen. Dags att varna för Skövde alltså. Men även här så är truppen kanske lite väl smal. Det gäller att undvika skador.

Det pratas mycket om alla skånelag och att handbollen domineras av Skåne men västra delen av Sverige släpper inte taget så lätt. I år kommer de västsvenska att dominera med ett undantag: Guif.


Kommentarer
Postat av: Västerut

Ehhh. Tunn? Alingsås trupp har nog aldrig haft sådan bredd med dubbel kompetens på alla positioner.

2011-09-13 @ 20:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0