Champions League

Då var det dags för herrarnas kvartsfinaler. Först ut är AG Köpenhamn mot Barcelona. Det är inte annat än att jag verkligen ser fram emot den matchen. Vi har gäster hemma men jag tänker vara en dålig värd och bänka mig framför tv:n. AG som hoppats på att nå Final Four ville nog inte få Barcelona redan i kvartsfinalen. Men å andra sidan så fick de chansen till en riktig publikmatch. Och helt chanslösa på att slå Barcelona är man inte. Åtminstone inte på hemmaplan. Men även om man skulle vinna hemma så tror jag inte att det räcker borta för att nå semifinalen.

Kvartsfinalen mellan Ademar Leon och Fuchse Berlin känns inte lika intressant. Men är den mest öppna kvartsfinalen. Magkänslan säger att tyskarna fixar detta.

Sen är det två kvartsfinaler där det känns rätt givet vem som går vidare. Visst slår Kiel ut Zagreb (visas förresten på tv10) och Atletico Madrid vinner över Cimos Koper.

Det skulle innebära ett final four med två tyska lag mot två spanska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0