Dagen efter

Som ni märkte i gårdagens inlägg så var jag upprörd över domarinsatsen som inte bara var dålig utan också matchavgörande. Men även om jag var mer upprörd igår så står jag fortfarande fast vid att Håkansson/Nilsson är ett dåligt domarpar. Det som hände igår var ingen engångsföreteelse.

Magnus Grahn sa inte för länge sedan i tv att Sverige har för dåliga domare. Och han har rätt. Det är också för stor skillnad mellan svenska och internationella domare. Det här är ett stort problem för svensk handboll. Vi kan inte spela en annan slags handboll i Sverige än vad man gör utomlands. Förbundet borde verkligen göra en satsning för att öka kvaliteten. Det gäller att få fler att börja döma och att satsa på de yngre förmågorna. Det gäller att börja byta ut de äldre domarpar som inte håller måttet.

Jag undrar om Guif som gjorde rätt i att välja Kristianstad? Kanske hade Guif haft lättare att slå ut Sävehof i bäst av fem matcher istället för i en enda finalmatch. Och min magkänsla säger att Kristianstad mycket väl kan komma att skrälla. Det kommer att bli ett otroligt publiktryck i Kristianstad.

I matcherna mellan Ystad och Sävehof räknar jag med att Sävehof vinner. Ystad var inte i toppform mot Lugi och verkar ha tappat i kvalitet från grundserien. Och Sävehof har en helt annan slutspelsvana än Ystad.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0