Nu jäklar

Tänk när jag var som längst nere i min handbollsdepp så gör herrarna det som inte kunde göras och slår Danmark! Så jäkla gött! Vilket otroligt försvarsspel killarna plockade fram. Man tog ju helt bort inspelen till de danska linjespelarna och lyckades även i stort sett få stopp på skyttet utifrån. Vilken härlig match det blev. Men anfallspelet var i ärlighetens namn inte särskilt bra. De frilägen som Andreas Nilsson och Niklas Ekberg gjorde får man inte missa. Och det var en del turbollar på skott utifrån som Landin släppte in. Varför spelade man inte så här i VM-kvalet?
 
Det som också gladde mig var att helt plötsligt fick handbollen uppmärksamhet i OS och i SVT. Handboll brukar ju annars knappt nämnas i det stockholmsdominerade SVT. Nu har matchen mot Ungern till och med fått utmärkelsen "Dagens höjdare".
 
Men hur går det i kväll? Det blir tufft mot Ungern som jag tycker har spelat bra i OS. Men chansen finns, vilket antagligen inte varit fallet om man fått möta Kroatien eller Frankrike. Grahn har nog rätt när han tror att chansen är 50%. Men det hade ju varit helt underbart om Sverige gick till final. För väl där så kan ju allt hända. Och jag hoppas att motståndarna i så fall blir Kroatien.
 
Nu har jag korkat nog bestämt mig för att åka utomlands i morgon så jag missar handbollsfinalen. Skulle Sverige gå till final så gäller det att hitta en tv som visar handboll. Det kan nog bli svårt i Grekland. 
  
Återigen vill jag konstatera att handbollen är riktigt bra i OS. Det är en helt annan nerv och tempo än vad det är under de andra mästerskapen. Tänk vilka rysare det var i samtliga kvartsfinaler! Antagligen är OS roligare att delta i för spelarna och förberedelserna för lagen är också bättre. Det gör att kvaliteten höjs. Tänk om de andra mästerskapen också kunde vara lika roliga att se på .
 
Såg Axnér sitta i sin Passat på gatan idag. Då slog det mig att elitserien för herrarna och damerna snart börjar. Och att det snart är dags för alla träningsmatcher. Härligt! Det finns alltså ett handbollsliv utanför OS. Det är hög tid att börja fundera på hur det ska gå för lagen. Kan kanske vara något att blogga om när jag är tillbaka från Medelhavet.
 
Nu håller vi tummarna för att Sverige kämpar arslet av sig och det går vägen ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0