Onsdag

Så är jag halvvägs in i den första jobbveckan efter sommarsemestern. Känns ju så där. Även om det var fullständigt överraskande och glädjande med herrarnas OS-silver så känner jag fortfarande en liten tagg. Frankrike hade gått att besegras. Hade Sverige bara fått en något måls försprång i andra halvlek så vete fan om det inte hade kunnat bli guld. Men framgång föder framgång och vem vet om inte silvret gör att laget lyfter sig ytterligare, även om jag tror att saknaden efter Kim Andersson kommer att vara stor.
 
Kim ja. Jag var väl lite tidigt ute som skrev att han skulle spela i KIF Köpenhamn nästa säsong. Det kan tydligen bli både Qatar och Kiel. Qatars bud på 1 miljon Euro efter skatt på två år känns svårt att matcha för någon annan.
 
Kul att Fredrik Petersen landade i Hamburg. Han gjorde ett riktigt bra OS och var värd en storklubb. Nu kanske han tar ytterligare ett steg i sin utveckling. Bara inte Oscar Carlén lurar in honom på några dumheter.
 
Och Niclas Ekberg verkar hamna i Kiel eller blir det istället Mattias Zachrisson?
 
Kul också att Robert Arrhenius kommer tillbaka till elitserien och Skövde. Jag vill minnas att när Robert stack till Spanien och blev proffs så var han inte välkommen tillbaka till Skövde. Men tiden läker alla sår tydligen.
 
Fick ett mail från en person som jag saknar i handbollsvärlden. Ska kanske hålla namnet hemligt. Han tyckte att jag gick lite hårt Greklands handbollsintresse och gav mig följande tips på Youtube. Kan ju vara intressant för fler att titta på. Det finns tydligen ett intresse i Grekland också. Hyfsat tryck om man säger så. Där ligger Lund helt klart i lä.Visst blev Greklands herrar sexa i hemma-OS eller minns jag fel?
 
http://www.youtube.com/watch?v=VWFgQ-2f6-k

http://www.youtube.com/watch?v=MQ5ua_9OooA

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0