Tisdag kväll

Som ni säkert håller med om så har den här bloggen tappat en hel del kraft och kvalitet. Det beror delvis på att jag inte har haft samma tid och ork att lägga ner som jag hade i början. Men det beror också delvis på att jag känner att jag skrivit det mesta som går att skriva om handboll. Idétorkan är akut. Det är tur att det då och då landar mail som ger nya uppslag.
 
Som nyligen när jag fick frågan om vad jag tycker om den nya sajten Svensk handboll. Och om den tycker jag så där. Idén att slå samman elitherrarnas och elitdamernas sajter med handbollsförbundets är bra. Det var både nödvändigt och i rätt tid. Bra gjort! Men jag kan inte hjälpa att jag tycker att resultatet kunde ha blivit bättre. Jag tycker att utseendet faktiskt är fult. Sajten hade vunnit med en snyggare layout. Sidorna är för mörka och det är för liten yta för informationen. Sajten är också svårnavigerad. Allt känns som ett hopkok, tyvärr. Men värre är att jag tycker att den förses med ett dåligt nyhetsflöde. Det är inte varje dag det finns en ny artikel. Finns det verkligen inte mer att informera om i handbollsvärlden? Har man ingen som vill skriva på sajten?  Om man summerade de tre tidigare sajternas besökare så skulle jag inte bli förvånad om summan översteg den nya sajtens besöksantal. För utan intressanta artiklar så tynar sajten bort. Vem är ytterst ansvarig förresten? Jag försökte hitta någon som man kan kontakta om sajten men jag hittade ingen utpekad. Eller är ansvaret uppdelat? Det är inte så bra om det vore fallet. Delat ansvar är som ni vet ofta inget ansvar. Vi får se hur sajten utvecklas. Den kanske blir bättre med tiden.
 
Blev lite nyfiken. Vad gör egentligen Peter Gentzel? Stefan Lövgren ser man ju titt som tätt. Men Peter håller verkligen låg profil. Elaka tungor säger att han inte jobbar helger och kvällar. Just då som det spelas handboll.
 
Grattis till Niclas Ekberg. Kiel var verkligen inte dåligt. Känns som det bästa som kunde hända för hans utveckling. Han behöver bli säkrare i läget. Ibland får jag känslan att det mycket handlar om en slump när Niclas gör mål. Eller så har jag kanske helt fel. Han är kanske är genialisk. Men en sak är säker. Han behöver bli en betydligt bättre försvarsspelare.
 
Och Kim Andersson valde alltså KIF Köpenhamn. Det var väl närheten till hembygden som vägde tyngst
 
Kvällsposten rankade de skånska elitlagen i helgen. Läste inte artikeln, men det kan ju inte vara så svårt att ranka lagen. Herrar: Ystad, Kristianstad, Malmö, Lugi. Damer: Lugi, Eslöv, H43, H65. Möjligen kan Ystad och Kristianstad byta plats för herrarna respektive Lugi och Eslöv för damerna.
 
Nu lite snaskigt skvaller. Utan att gå in så djupt på varför men min aktning för Axnér har stigit. Lund är en liten stad och det går inte att undvika att se vilken bra relation han verkar att ha till sina barn inklusive den nya babyn. Respekt! Axnér har förresten förvånansvärt snälla ögon. Men lite orolig är jag för hur det ska gå för Lugi under hans ledning.
 
Undrar om inte Malmö gjort en av de bästa värvningarna i år. Det ska verkligen bli kul att se min gamle Lugifavorit Carl-Johan Andersson slåss på linjen. Uffe Mohlin i Malmö verkar se ljust på framtiden. Han berömmer också den andra värvningen Robert Månsson.
 
Såg att Lunds Arena minsann får en landskamp i höst. Herrarnas EM-kval mot Ukraina. Det var lite oväntat. Trodde att alla landskamper i söder skulle hamna i Halmstad, Kristianstad eller Malmö. Hoppas nu att Lundaborna visar att även om Arenan är mindre än Malmös och Kristianstads så kan vi alla fall fylla den och ha ett jäkla tryck.
 
Till sist ett STORT GRATTIS till BODEN HANDBOLL. Damlaget som jag då och då uppmärksammar i bloggen. Man har glädjande nog tackat jag till den vakanta platsen efter Örebro och har alltså på en omväg nått sitt mål att spela i allsvenskan. Det gick verkligen snabbt för den unga föreningen. För det är väl så att det blir av? (Blev lite osäker i skrivande stund.) Nu är det säkert något lag som surnar till över att behöva få långa resor till Boden. Men tänk då på Boden som bara får långa resor.Tänk om man skulle klara av att etablera ett norrländskt lag i elitserien. Jag håller tummarna!
  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Uffe

Keep up the good work.

2012-08-29 @ 18:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0