Uselt

Har precis sett svenskorna göra en riktig plattmatch mot Frankrike. Jag känner mig helt tom. Jag fattar ingenting. Hur är det möjligt att spela så dåligt i en så viktig match? Så jäkla dåligt. Det var slött, spänt och slarvigt. Tendenserna från de inledande matcherna blev än tydligare. De tekniska felen var oräkneliga, avsluten usla och ingen vågade gå i lägena. Men frågan är inte om det bristande hemlöpet var det som retade upp mig mest. Jag vill inte ge någon spelarkritik men det är tydligt att Sverige egentligen inte har någon spelare i världstoppen. Hur är det egentligen med den fysiska statusen? Svenskorna ser inte ut att hålla samma fysiska nivå som motståndarna.
 
Det blev stryk med 11 bollar men det kunde och borde ha blivit det dubbla. Men Grubbström räddade Sverige från total förnedring.
 
Det blir allt tydligare att framgången i VM 2010 var en ren tillfällighet. Det lär inte bli fler medaljer med det här laget. Man är inte tillräckligt bra. Vårt hopp får ställas till nästa generation. Det är dags att börja slussa in dessa i landslaget. Det gäller skrota det befintliga lansdslaget och börja bygga nytt till nästa OS. Och frågan är om tränarduon är rätt par för detta bygge. Jag är tveksam till till båda. Det behövs helt klart någon som kan utveckla anfallsspelet. Och ska det bli ett bra landslag så bör alla talanger ha lika stor chans att komma med och inte bara spelare från västsverige.
 
Nu är chansen till kvartsfinal borta. Och herrarna lär åka ut i sin kvartsfinal. Så kul var det med handboll i OS. Det är synd att landslagen inte klarade av att förvalta den uppmärksamhet handbollen får i OS.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0