Efter EM

Har fortfarande inte kommit över mössorna som Serbien hade på sig efter finalen. De måste vara de töntigaste som burits i en handbollsarena. Och lite dålig smak var det att bära militärliknande mössor när det inte gått så många år sedan inbördeskriget.

Jag är relativt nöjd med att jag precis lyckades tippa bättre än Svenska spel. Landslagshandboll är ju ganska enkelt eller åtminstone inte helt omöjligt att tippa men det är ändå anmärkningsvärt att vi kunde missa så grovt när det gällde Frankrike och Makedonien.

Det spekuleras en del i Danmark om vilken bonus de danska spelarna får för guldet. Det talas om en bonus i storleksordningen 200 - 300 000 danska kronor. Det är ju inte så dåligt.

Och så har Operation övertalning startat för att få Ulrik Wilbek att fortsätta efter 2014. Men jag tror inte att man kommer att lyckas. Efter EM i Danmark så kommer han eventuellt att jobba som sportchef i Dansk Håndbold Forbund (DHF) och det är ju en maktposition som jag tror lockar honom mest. Här kan han ju lägga grunden för dansk elithandboll. Men jag kan också tänka mig att det inte är alla som gillar att Ulrik får mer makt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0