Dagen efter

Satt och tänkte på landskampen igår. En rolig syn var när Axnér kastade in bollen på plan för att få igång en snabb kontring men som resulterade i att Palicka höll på att bli skadad. Axnér som visserligen spelade en match för Trelleborg i helgen ska nog akta sig för att hålla på med handbollar under landskamper.

En annan rolig syn var när Ola Lindgren gick fram till representanterna från IFK Kristianstads klack och tog emot både en välkomsthälsning och en orange tröja. Han såg riktigt glad ut. Vilket klipp Kristianstad gjort! Nu har man publik och tränare för att nå toppen. Har man också ekonomin för att få tillräckligt bra spelare för att nå dit? Det ska verkligen bli intressant att följa laget de närmsta åren. Till skillnad från lagen i Lund så verkar det som om laget drar nytta av den nya arenan.

Glömde berömma Johan Jakobsson igår. När alla andra niometers spelare passade i sidled, även när man var så pass nära som 6-7 meter från mål, så vågade Johan gå på avslut och gjorde några riktigt snygga mål.

Svenska Spels EM odds är:
Frankrike        2.35
Danmark         5.50
Spanien          6.00
Kroatien          6.50
Serbien           12.00
Island             22.00
Tyskland         22.00
Sverige           25.00
Polen             30.00
Ryssland        35.00
Slovenien       75.00
Norge             100.00
Tjeckien          125.00
Ungern           125.00
Slovakien       250.00
Makedonien    300.00

Känns inte helt klockrent. Så här tror jag det går, men jag hoppas jag har fel. Jag vill inte att Frankrike vinner igen och jag önskar att Sverige lyckas bätttre:
Frankrike       
Spanien
Danmark        
Serbien               
Kroatien  
Tyskland       
Polen
Island         
Slovenien
Sverige
Ryssland       
Tjeckien
Norge    
Ungern          
Slovakien      
Makedonien   

Hur tror ni det går?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0