Söndag

Det blev till sist en gruppvinst för damerna i EM-kvalet. Nu får man hoppas att den bättre rankingen ger en lättare grupp än vad man fick i OS. För vilket oflyt man hade i OS-lottningen. Jag är ledsen men jag tror inte att det kommer att gå så bra. För samtidigt som lottningen är tuff så tycker jag att spelet inte fungerar särskilt bra just nu. Försvarsspelet läcker och framåt så är det som vanligt slarvigt och alldeles för ofta riktigt tamt och statiskt. Och varför har Linnea Torstensson slutat skjuta och gå på mål? Undrar hur många spelare det blir i OS-truppen  

Men herrarna fick å andra sidan en drömlottning. Laget borde hamna högt i gruppen, men sen känns det ju öppet i finalspelet.

Även om det är fantastikst roligt med två lag med i OS, så ska vi inte förvänta oss några medaljer.

Lite orolig är jag för herrarnas VM play-off mot Montenegro. Det kan gå illa.

Och vad har Larholm sysslat med i Aalborg? Det ska till en hel del innan man får kicken.

Det råder värvningstider. Förstår inte Sävehofs rekord-dyra värvning av Tönnessen. Var det en mitt 9:a man behövde? Och hur bra är han?

Lugi tycker jag behöver en skytt på vänstersidan medan mitt 9:e positionen redan är bra. Och då värvar klubben Joacim Ernstsson som de senaste åren har spelat mitt 9:a. Även om Ernstsson är en riktigt bra spelare som gjort succé i danska ligan och som kommer att lyfta Lugi så känns inte värvningen klockren. Lugi vill tydligen fortsatta på den inslagna linjen att inte ha några skyttar i laget. Känns faktiskt lite så där att man envisas med att fortsätta sitt spel med temposkiften och genombrott.

Lugis damer har värvat Anna Olsson. Också en bra värvning som inte känns riktigt klockren. På samma position så finns Maria Adler. Men Anna kanske ska byta position eller så lämnar kanske Maria Lugi.

HK Malmö har däremot gjort två bra värvningar tycker jag. Carl-Johan Andersson och Robert Månsson kommer att komplettera laget. Carl-Johan var en stor personlig favorit under Lugitiden. En tuff och elak linjespelare som kommer att passa utmärkt i Malmö.

Samtidigt så lämnar Christoffer Geissler Malmö och går tillbaka till H43. Han lär behövas i H43 om klubben ska kunna ta sig upp i elitserien igen. Det kommer att bli tufft för de blå.

Känns verkligen konstigt att det inte blir några Lundaderbyn nästa säsong.

AG blev som väntat danska mästare. Krossade BSV i första matchen och sen var det avgjort. En sak som hakat upp mig på när AG spelar är att man spelar musik när laget går till anfall. Det blir faktiskt jobbigt att lyssna på. Och är det sportsligt? Jag gillar att man skapar stämning under matcherna men det här blir för mycket. Och nästa år spelar alltså Kim Andersson i AG. Det kan mycket väl bli guld i Champions League nästa år. Men hur kul är det för de andra lagen i danska ligan? AG: s dominans är nog inte så bra för handbollsintresset. Vem vill gå in och sponsra i en liga som redan från början saknar spänning?



Kommentarer
Postat av: Suck

Tönnesen är högernia...

2012-06-04 @ 08:05:47
Postat av: Blåklocka

OS-lottningen i damhandbollen är ytterst märklig. Kan inte varit sportsliga hänsyn i rankningen av lagen, det luktar mygel lång väg.

2012-06-05 @ 11:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0