Hoppet lever

Lugi tog chansen till slutspel igår genom att vinna hemma mot Caperiotumba. Men det gick ju inte helt smärtfritt. Det var jämnt i första halvlek men sen ryckte Lugi loss i andra halvlek delvis hjälpt av ett antal onödiga utvisningar på Caperiotumbaspelare. Bäst i Lugi var Niklas Gudmundsson som visade en vilja som jag hade önskat att fler Lugispelare skulle haft under säsongen. Men Lugi spelade inte särskilt bra igår. Det var många onödiga tekniska fel och man var lite väl passiv och avvaktande i försvarsspelet. Högerkanten med Tingsvall och Meijer var inte så lyckad. Meijer gjorde ett mål på fem lägen och det håller inte. Finns det verkligen inte något alternativ till Meijer på kanten? Men som sagt, hoppet om ett slutspel lever fortfarande.  Nu åtestår att se om Guif gör som förra året och väljer Drott istället för Lugi i ett slutspel genom att ställa upp med ett B-lag i matchen mot Drott, så som man gjorde förra året. Så Lugi ska inte vara för säkra på att Guif vinner mot Drott.

Hade jag suttit i Lugis styrelse så hade jag varit bekymrad över publikintresset. I en viktig match med gratisinträde så kommer det inte fler än 1720 åskådare. Det tycker jag är för dåligt.

Men jag gillar att Lugi har lite roligare inramning på matcherna. Jag gillar att det finns både cheerleaders och pausmatch i Dodgeball. Frågan är om inte kvällens höjdare var ett av Dodgeball-lagens kläder. Kvällens bottennapp var mannen som hade ställt sin svarta Ferrari på snedden med halva bilen innanför en handicapruta precis utanför entrén. Han lyckades bara bevisa att idioter också klarar av att skaffa sig en Ferrari.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0