Onsdag

Tänk vilket lyft Ystad har gjort i år och tänk vilket genomslag en tränare kan göra. Mats Engblom har verkligen gjort avtryck. Kul! Men även vinsten igår mot Guif imponerar så är jag tveksam till om det blir SM-final i år. Men vem vet? Laget har i alla fall tillräckliga kvaliteter. Och nu har ju även Jim Gottfridsson börjat visa vilken fantastisk talang han är.

Nu gäller det för Lugi att börja plocka poäng om man vill gå till slutspel. En vinst mot Skövde hemma idag kan behövas. Jag hoppas alla Lugifans kommer till Arenan och stöttar sitt lag. Men det lär det väl vara som vanligt att publik försvinner när det går lite tyngre och laget behöver stödet som mest. Men som tur är för Lugi så förlorade Drott igår mot Sävehof. Drotts svårare program på slutet kan mycket väl rädda Lugi till ett slutspel.

Men det lär i alla fall bli tre skånelag i slutspel i år. Malmö och Kristianstad är troligen klara nu. Och jag tycker att det känns riktigt bra. Det är kul när lag som vill utvecklas och som flyttar fram gränserna också lyckas. Och Kristanstads fantastiska publik är verkligen värda ett slutspel. Och visst borde Sveriges tredje största stad ha ett bra handbollslag. Det borde vara bra för handbollen. Och sakta men säkert så närmar sig HK Malmö toppen.

Alingsås blir jag inte klok på i år. Det är ju värst vad man spelar ojämnt. Laget känns inte lika hett som förr i tiden. Hur står det egentligen till internt?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0