Några snabba

Tänkte försöka hinna med några snabba kommentarerar.
 
Axnér gör inte alltid det lätt för sig. Han var snabbt ut med att kritisera damlandslagets nya förbundskaptenTorbjörn Klingvall. Men det är ju jäkligt befriande att han vågar säga vad han tycker och inte bara jamsar med förbundets pampar. Valet var oväntat men jag har inga synpunkter på valet. Han får väl visa vad han går för. Men kunde man inte ha hittat någon som är yngre. Men han ska väl bädda för Thomas Sivertsson kan man tänka.
 
Staffan var tydligen nöjd med Albin Tingsvall och Jim Gottfridsson när han besökte Skånederbyt. Båda kom med i EM-kvaltruppen.
 
Truppen känns helt ok Jag är glad att Jesper Nielsen är med. Jag tycker att han ständigt fortsätter att uvecklas och tror att han kan bli något stort. Han är bättre i försvaret än Andreas Nilsson och lika säker i läget framåt. Men det känns verkligen tunt på höger9. Johan Jacobsson och Albin Tingsvall är inte tillräckligt bra för att ersätta Kim Andersson eller Oscar Carlén. Undrar också hur det ska gå på mitt9? Kommer det att fungera med Jim Gottfridsson? Stor talang men jag tycker att han stannat upp i sin utveckling. 
 
Skurus damer visade igår att de är bra. Det är inte dåligt att spela jämnt med Sävehof. Skuru kommer att utmana om SM-guldet. Skurus Emma Hawia Svensson uttalar sig på Svenskhandboll om handboll. Jag tycker att hon träffar klockrent: "Den har fart och det händer saker hela tiden, fortsätter hon. Handboll för mig är glädje, fart och känslor (alla)". Precis så är det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0