Ut ur mörkret

Änligen har jag fått lite tid över att blogga. Det har varit mycket nu som man säger. Jag har inte ens hunnit se någon handboll på sista tiden och missade tyvärr den andra svenska bragden i förra veckan. Jag tänker på Sävehofs vinst över Atletico Madrid. Vilken härlig överraskning! Vet inte om det är en tillfällighet men det börjar kännas som om svenska klubblag har börjat närma sig topplagen i Europa. Nu lär antagligen Sävehofs herrar gå vidare i Champions League. Sävehofs damer tycker jag däremot har inlett lite väl blekt. Hade förväntat mig mer från laget internationellt.
 
Jag har också missat en hel del andra intressanta resultat under veckan.
 
Lugi slog Hammarby borta. En match som underströk att Hammarby är bra i år. Vilket lyft de har gjort. Men Lugi visade också att de är att räkna med i år. Många lag kommer att få svårt att ta poäng i Hammarbys hemmahall. Känns nästan lite overkligt med Lugi i serietopp.
 
Skånelas herrar tog historiska poäng mot RIK. Och vinner Skånela även borta mot Aranäs i veckan så riskerar Aranäs att bli akterseglade.
 
VästeråsIrstas poäng borta mot Kristianstad både förvånar och imponerar.
 
Men frågan är om jag inte är mest förvånad och imponerad av H65 Höörs framgångar i damernas elitserie. Sex raka segrar och nu väntar en toppmatch mot Skuru. Vinst där så får man nog räkna med att H65 kommer att hamna i toppen i år. Men jag tror att sviten tar slut nu. Skuru är starka. Jag unnar annars Niklas Harris framgången. Jag gillar hans lags spelstil med tempo och snabba omställningar. Och jag gillar hans moderna ledarskap.
 
Lugis damer fortsätter däremot sin kräftgång. Förlust senast mot Skövde. Laget verkar dock tro på att det ska gå bättre i slutspelet, men jag tror man kan glömma en SM-final. Lugi skyller den svaga starten på en smal trupp, men inte fasen har man en smalare trupp än konkurrenterna. Och att Sabina Jacobsenlämnat borde inte heller påverka så mycket. Orsaken till att det går trögt kan mycket väl vara tränaren Dragan Brljevic.  
 
Nu blir det mycket handboll live för min del den närmsta tiden. Vilket känns extra gott nu när jag lider av handbollsabstinens. På rad kommer: Lugi-Skövde, Lugi-Spårvägen, Lugi-Aranäs (undrar om Lugi får problem i år igen med Kungsbackaborna) och landskampen Sverige - Ukraina. Livet är gott att leva! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Uffe

Varför inte åka åtta mil norrut den 7\11
IFK-lugi jävlar vilken match det kan bli ....

2012-10-24 @ 18:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0