Lagseger

Passade på att titta på Sävehof mot Constanta igår. Faktiskt en riktigt underhållande match med hyfsat tempo och bra spel stundtals från båda lagen. Och det kändes jämnt och spännande trots att Sävehof var i ledningen nästan hela matchen.
 
Det var flera Sävehofare som gjorde en mycket bra match men jag tycker ändå att segerreceptet var att Sävehof är ett lag, ett kollektiv som kämpar för varandra. Det räcker alltid långt. Constanta fick inte ut lika mycket av sina spelare trots att de individuellt sett antagligen åtminstone var lika bra som Sävehofspelarna.
 
Bäst i Sävehof var Fredrik Larsson, Kent Robin Tönnesen och Viktor Ottosson. Larsson har ett spel som känns internationellt och han verkar lyfta sig när det är dags för Champions League. Tönnesen levererade igår och visade att det var en bra värvning. Bra skytte och bra passningar. Men min största behållning var ändå Ottosson på vänsterkanten. Jag gillar hur han använder sin handled med både skruvar och flippar. En cool spelare som äntligen verkar få den speltid han förtjänar.
 
Nu när man började med en seger så blir det säkert mycket roligare framöver att spela i CL och roligare för åskådare att följa. Den 7/10 så visar TV10 Sävehofs möte mot Kiel. Jag kommer att sitta bänkad.
 
Har fått ett svar från HK Malmös Uffe Mohlin. Jag nämnde i ett blogginlägg att jag fått ett nyhetsbrev som delvis var oläsbart. Nu svarar Uffe att han undersökt brevet och kontaktat andra mottagare och det verkar som om det bara blev fel hos mig. Antagligen har det varit något vajsing med min mailserver. Jag ber därmed om ursäkt för att jag kritiserade Malmös nyhetsbrev, som jag faktiskt annars tycker är riktigt bra.
 
Lugi erbjuder nu alla sina säsongskortsinnehavare en vinröd tröja. Målsättningen är att försöka bilda ett vinrött hav inför dammatchen mellan Lugi och H65 samt herrmatchen mellan Lugi och Kristianstad. Bra initiativ! Äntligen händer åtminstone något nytt. Sen återstår det ju att se hur många som hämtar ut sin tröja och framförallt tar den på sig. Lundapubliken har ju så otroligt svårt att stötta sina lag. Det är inte riktigt fint nog att heja, så jag är rädd att det inte blir ett vinrött hav, men det kanske kan bli en vinröd vattenpöl. Och det är bättre än inget.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0