Märkligheter

Det blir ju märkligare och märkligare att Mikael Franzén fick kicken från Sävehof. Så jäkla dålig tränare verkar han ju inte vara. Det var ju ytterst nära att Alingsås tog två poäng borta mot Guif också. Ska verkligen bli intressant att se om Alingsås fortsätter på den inslagna vägen. Tydligen blev det diskussion efteråt om Zaches kvitteringsmål skedde före eller efter slutsignalen. Jag kan ha fel, men är det inte så att om skottet sker före slutsignalen medan bollen går i mål efter signalen så ska målet godkännas?
 
HK Malmö förser mig regelbundet med nyhetsbrev. Det får gärna fler klubbar göra. Malmös senaste nyhetsbrev inleddes med texten: "SDaHej ÄvÄäVenÄven EnFreSissista SGuiSpelarna i Spelarna i BarcelLiLiteLite HSå är det" . Inte helt enkelt att förstå. Undrar vad som hände där? Det gick ju inte heller vägen för Malmö i premiären borta mot Drott. Var det ringrosten som avgjorde? Nyförvärvet Carl-Johan Andersson blev skadad i början av matchen och det spelade säkert också sin roll. Malmö brukar ju varva vinster med förluster så då blir det väl en vinst hemma mot RIK på måndag.
 
VästeråsIrsta förlorade mot Skövde. Men Skövde vann tydligen inte helt utan besvär. Men VästeråsIrsta får räkna med att ligga i botten trots allt. Det är skillnad på allsvenskan och elitserien.
 
Den romerske politikern Cato d.ä. brukade avsluta sina tal med "för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras" . Jag är känner mig snart sugen på att avsluta mina blogginlägg med "för övrigt anser jag att sajten Svenskhandboll bör göras om". Sajten är verkligen inte bra. Ful, svårnavigerbar, långsam och nu idag dessutom drabbad av driftstörningar.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Din uppfattning om att det räcker att skottet är avlossat stämmer inte. Det är basket. Bollen måste ha gått i mål.

2012-09-21 @ 14:12:16
Postat av: My

Håller med om att man behöver jobba med sajten Svenskhandboll. Förhoppningsvis håller man på med det. Får väl avakta och se. Den har ju inte varit igång så länge, men förbättras nehöver den.

2012-09-21 @ 19:23:47
Postat av: fp

Det är nog ingen i Sävehof som någonsin har sett Franzén som en "jäkligt dåligt tränare", då hade han knappast fått stanna i två år. Hans tidigare resultat i Aranäs talar för sig själv också.

Däremot så kunde man, i alla fall från läktarplats, se att det hackade ganska ofta, och även ofta känna frustration över att man sällan fick ut 100% av de spelare man hade. Jag kan t ex inte minnas ett enda tillfälle när Sävehof lyckades vända ett underläge, göra ett lundbäckianskt snilledrag, eller egentligen på något sätt förändra en matchbild på något positivt sätt, under Franzéns tid.
Att man ändå presterade så bra kan nog till stor del bero på att man helt enkelt hade ett väldig bra lag och - inte minst - tillgång till Kent Harry Anderssons taktiska kunskaper som förmodligen inte kan överskattas.
Man hade säkert kunnat fortsätta med Franzén - bytet berodde ju knappast på någon katastrof - men man valde något som man såg som ännu bättre. Och det tror jag också att det blir.
Och Franzén kommer säkert att fortsätta prestera i AHK.

Om jag ska vara upprörd så är det snarare över att damerna har fått något som kan kännas lite som en budgetlösning. Men det blir säkert bra också.

Ang svenskhandboll så kan jag bara hålla med. Och bara det att man gömmer den tjänst som jag - och säkert fler - använder mest, dvs onlinerapporteringen, i botten av sidan, i stället för att bygga om denna utmärkta tjänst till något jättebra för moderna plattformar, visar att man inte riktigt har koll.

Det borde finnas gott om internetfostrade ungdomar i handbollssverige som kunde komma med synpunkter på sajten. Och bygga en app för onlinetjänsten samtidigt.

2012-09-21 @ 23:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0