Oups

Utan att precis vara en Einstein så har jag ändå varit fräck nog att då och då anklaga svenska handbollsklubbar från vara lite väl amatörmässiga. Vad ska man säga om Sävehof som spelar med Bliznac innan han är klar för spel och åka dit med 0-10? Proffsigt?
 
Per Johannson har tagit ut sin sista landslagstrupp inför dubbellandskampen mot Island 2 och 3 oktober. Man kan snacka om sista natten med gänget.
 
MV
Cecilia GRUBBSTRÖM
Maria OLSSON
Filippa IDÉHN
V6
Louise SAND
Jessica HELLEBERG
H6:
Emma HAWIA SVENSSON
Hanna FOGELSTRÖM
M6:
Linn BLOHM
Tina FLOGNMAN
Ulrika ÅGREN
9M:
Linnea TORSTENSON
Isabelle  GULLDÉN
Johanna AHLM
Angelica WALLÉN
Jamina ROBERTS
Jenny ALM
Maria ADLER
Linn LARSSON
Sabina JACOBSEN
Ida ODÉN
 
Och minsann är det inte ett antal debutanter! Jag räknar till fem stycken. Men så är det ju också några som slutat i landslaget. Men jag tycker det ska bli intressant att se två nya kantspelare. För att inte tala om att Maria Adler äntligen får chansen. Sammantaget så tycker jag att det är ett intressant lag. Ska bli kul att se hur det går mot Island. Måtte man hinna få ihop ett lag till EM. Men sannolikheten är ju ändå trots allt stor att det kommer att gå bättre än i OS.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0