Premiär

Några snabba rader om gårdagens herrpremiär. Jag giasade fel i hälften av matcherna eller rätt i hälften om man vill bygga upp sitt självförtroende. Och visst var det några överraskningar.
 
Vilken härlig revansch för Mikael Franzén som inte bedömdes tillräckligt bra för att leda Sävehof trots två raka SM-guld. Med Bagarns mindre lyckade sejourer i Danmark och Lugi i minnet så var bytet tveksamt.
 
Jag tippade en blygsam placering för Lugi i år och genast så fick jag svar på tal. Men att man skulle vinna så pass enkelt borta mot Drott måste förvåna de flesta. Ett Lugi som dessutom brukar ha svårt i början av säsongerna.
 
Guif och RIK vann trots allt programenligt. De är bättre lag än sina motståndare.
 
Kristianstads seger borta mot Ystad imponerar. Tydligen var det målvakternas match där Lucau var bättre än Ohlander. Som ni såg på mitt tips i förrgår så tror jag på Kristianstad i år.
 
Nykomlingen Skånela borde ha vunnit mot Hammarby. Men man tappade en ledning på sex bollar på sista kvarten. Handlade väl till störata delen om orutin kan jag tro. Bra publiksiffra, runt 1500 är inte dåligt.
 
Överlag så var det bra publiksiffror. Alla matcher lockade fler än 1000 åskådare.
 
Och till helgen så har vi handbollshelg på tv.Inte alls så dumt.
 
En liten skräll i Lund igår. H65:s damer slog H43:s med 24-21. Det hade inte de blå räknat med. Och på söndag möter H43 lokalkonkurrenten Lugi. Risken är stor att det blir en inledning med två raka förluster för H43. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0