Jernemyr

Så var det då klart att Jernemyr skrivit på för Lugi. Det känns nästan overkligt. Det händer ju inte varje dag att klubben lyckas värva stjärnspelare. Som Lugist kan jag inget annat än att bli riktigt glad. Det känns som om Axnérs inträde i klubben har inneburit ett trendbrott. Jag tror att det mycket är hans förtjänst att man de senaste åren lyckats värva Hippe, Cleverly (även om det bara var ett kortare lån) och nu Jernemyr. Det ska bli kul att följa Jernemyr i Lugi.
 
Lugi hade presskonferens igår och även om man vet att det innebär en risk för en del floskler så kan jag ändå inte låta bli att reagera på ordförande Perssons uttalanden.
 
Apropå värvningen av Jernemyr så sa han något i stil med "Hela klubben är på väg att snäppa upp sig". Det snacket har vi hört förr och inte har det inneburit några större förändringar. Persson får ursäkta men jag tror inte att det lär bli några större förändringar i framtiden heller. För det skulle Lugi behöva en ny ordförande.
 
Persson nämnde också att man budgeterat för 2000 åskådare i snitt och att snittet borde ligga på 2500. Det kan jag hålla med om, men dit lär man inte nå, om man inte mer aktivt börjar locka publik till matcherna. Det räcker inte med en liten annons i lokaltidningarna (som alltför ofta dessutom är felaktiga) eller några affischer på stan. Inte ens framgångar ger något större publiktillströmning. Förra året var ett framgångsrikt Lugiår, men det märktes ändå inte så mycket på publiksiffrorna. Initialt lär dock Jernemyr säkert locka en och annan åskådare till Arenan. Men när nyheten lagt sig så tror jag inte att effekten håller i sig. Jag har sagt det förr. Lugi måste bli bättre på att locka publik till Arenan. Man skulle kunna snegla lite på hur IFK Kristianstad jobbar som både har mer publik och mer fest kring matcherna.
 
Lugi skulle åtminstone kunna visa att man vill förbättra sig genom att byta ut de senaste årens speaker. Är han kvar denna säsong också så blir det bara ytterligare ett bevis på att det bara är tomt snack när man säger att Lugi är på väg att snäppa upp sig. När ska Lugi inse att en bra speaker är viktig för att det ska bli härlig stämning på matcherna?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0