Gnälligt

Det var ju fasen vad gnällig jag var senast. Men jag ser mörkt på framtiden för herrarna. Idag är det upp till bevis igen mot Island. Och sen blir det en fyrlagsturnering mot Tjeckien, Österrike och Norge. Min oro blir inte mindre av att Sverige spelar de här matcherna med flera spelare som antagligen inte kommer att vara med i kvalmatcherna senare i vår. Dessutom tycker jag, precis som Axnér, att man därmed missar en chans att sälja in  handbollen i Sverige. Hur kul var det för alla Växjöbor som kommit för att se landslaget att se ett för dagen otroligt blek Sverige utan flera av de bästa spelarna?
 
Tänker se matchen mot Island live idag. Ska bli kul att se den nya fina arenan i Helsingborg även om det svider när jag jämför med Lunds arena. Och sen kan jag ju inte låta bli att se landskamper när de spelas i närheten. Är dock rädd att de tröga skåningarna inte delar min entusiasm. 
 
Passade på att se Danmark genrepa i helgen. De ser otroligt starka ut. Vilken skillnad det är på bredd och spets om man jämför med svenska landslaget. Danmark slussar hela tiden in nya spelare som håller högsta klass. En detalj som imponerade på mig var när Danmark spelade 3-2-1 försvar mot Montenegro och fullständigt raderade ut Montenegros anfallsspel. Men det finns även några moln på Danmarks himmel. Mikkel Hansen har ont i knäna och kan nog inte spela så mycket som danskarna hade önskat och Niklas Landin verkar inte i form.
 
Kan det bli en final mellan Danmark och Spanien i VM?
 
Glömde skriva något om Roger Blomqvist senast. Det är en märklig kommentator. Han låtsas ofta insatt och kunnig i handboll och gillar att rabbla moderklubbar på spelarna. Men själva spelet förstår han inte. Kul också att han placerade Partille några mil väster om Göteborg. Hamnar man inte ute i havet då?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0