Överraskande

Det var ju en överraskande rolig och bra insats av det unga landslaget i går. Jag var på gott humör i går och det sitter fortfarande i efter vinsten mot Tjeckien. Nu tror jag visserligen att Tjeckien hade ytterligare någon växel att lägga i men det förringar inte insatsen tycker jag. Jag är både imponerad och förtjust i spelarnas inställning. De flesta vågade visa vad man kan och det hör inte till vanligheten när det gäller debuter.
 
Jag efterlyste ju mer spel av Appelgren i gårdagens blogg och nu förstår ni säkert varför. Låt honom visa vad han går för i fler matcher. Han står verkligen och knackar på porten till landslaget. Hans inledande kvart var ruggigt bra. Och han får väl sägas vara bäst på plan och då befann sig ändå Jicha på samma plan. Markus Olsson visade också att han står på gränsen till landslaget. I går visade han att han inte bara har ett lysande skott och bra spänst. Han visade prov på bra speluppfattning med flera inspel till linjen. Men nästan alla andra var också bra. Anton Månsson, Fredrik Pettersson, Jim Gottfridsson och Marcus Dahlin var också lyckade i går. Lite tyngre gick det för Tobias Aren, Martin Dolk, Andreas Cederholm och Mattias Thynell.
 
I den andra matchen vann överraskande Österrike mot Norge. Det borde innebära en tuff match i kväll mot Österrike. Men spelar man som i går så kan det väl gå vägen i kväll också.
 
Jag har ju flera gånger skrivit att jag ser mörkt på landslagets framtid. Det ljusnade väl lite i går men än så länge står jag fast vid att vi riskerar att få några magra år den närmsta tiden.
 
VM inleds i dag med att Spanien möte Algeriet. När de möttes i Lund i förra VM så blev det jämnt. Men det blir det säkert inte idag. I Lund hamnade jag förresten bredvid Sterbic och Romera i en kö för att köpa öl. Har sällan känt mig så liten som då. Spanien vann VM senast 2005. Någonstans i mitt inre känner jag att det är dags igen i år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0